To je to što me zanima!

Stiže 20 novih tramvaja u Zagreb: 'Neki su stari čak 48 godina, moramo ih obnovit'

Tomašević je najavio da 20 tramvaja čini tek prvu tranšu od ukupno 40 ili 60 novih tramvaja, koliko ih se planira nabaviti
Vidi originalni članak

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević potpisao je u petak s predsjednikom Uprave Končara Gordanom Kolakom ugovor o isporuci 20 niskopodnih tramvaja, koji će ulicama voziti za najkasnije dvije godine, te upozorio da su neki od postojećih tramvaja stari gotovo pola stoljeća.

Projekt je vrijedan 40 milijuna eura, odnosno dva milijuna po tramvaju te je u cijelosti financiran iz EU-ovih fondova. Tomašević je najavio da 20 tramvaja čini tek prvu tranšu od ukupno 40 ili 60 novih tramvaja, koliko ih se planira nabaviti.

„Rok za isporuku je oko dvije godine. Nadam se da će prvi tramvaji i ranije stići jer je za pouzdanost voznog reda vrlo bitno da što prije obnovimo vozni park. Neki od tramvaja koji sada operiraju zagrebačkim cestama stari su 48 godina“, rekao je Tomašević novinarima ispred sjedišta ZET-a

OBJEDINJENI PROJEKT Tomašević: 'Mijenjamo planove. U Resniku će biti kompostana, sortiranje i reciklaža otpada'

Također je podsjetio na nedavnu isporuku 65 gradskih autobusa, dok se s Ministarstvom prometa dogovara kupnja još 100 autobusa koji neće voziti na dizel već na električnu energiju ili vodik.

Nove tramvaje radit će zagrebačka tvrtka Končar, koja je jedina poslala službenu ponudu na međunarodni javni natječaj.

„Često čujemo prigovore da dobivamo i koristimo europska sredstva, ali ih koriste uglavnom strane tvrtke. Vidimo da to ovdje nije slučaj. Končar iz Nacionalnog plana oporavka radi i 21 novi vlak za HŽ putnički prijevoz, od kojih je veći dio isporučen“, istaknuo je ministar prometa Oleg Butković

Hrvatska industrija mora dobiti priliku u Hrvatskoj

Ministarstvo je u posljednje četiri godine Zagrebu dodijelilo 120 milijuna eura, podsjeća Butković, koji su uloženu u gradnju rotora, obnovu tramvajske infrastrukture i nabavu ukupno 109 autobusa. Osim toga, obnavlja se željeznička pruga Glavni kolodvor-Zapadni kolodvor.

Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak naglasio je da su tramvaji i vlakovi među najvažnijim visokotehnološkim proizvodima hrvatske industrije, a dodijeljeni će im posao poslužiti kao referenca za daljnji izvoz.

BURNO NA SKUPŠTINI Zbog Jarun Panorame svađa Peteka i Tomaševića, HDZ-ovac Celakovskog nazvao seljačinom

„Ne bi bilo izvoza tramvaja u Latviju da nije bilo posla sa ZET-om. Izvoza iz Hrvatske nema ako hrvatska industrija ne dobije priliku u Hrvatskoj“, naglasio je Kolak.

Potreba za novim vozilima ja očita, kazao je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović koji je, osim obnove voznog parka i prelazak na alternativna goriva, najavio gradnju novih tramvajskih pruga.

„U prvom planu su Heinzlova i Sarajevska ulica, vrlo značajni projekti za grad. Početak radova očekujemo sljedeće godine“, najavio je Bogdanović.

Idi na 24sata

Komentari 14

  • panda2 16.06.2023.

    Prošetajte par metara do liftova koji nikad ne rade. Mogli bi i njih popraviti.

  • mitt 16.06.2023.

    Niškoristi lik

  • Jopazg 16.06.2023.

    Autobusi na vodik,veliko da. Ove kistre na struju su samo opasnost da se zapale.

Komentiraj...
Vidi sve komentare