Kad je 31.12.2022. sat otkucao ponoć, za mnoge ugostitelje, trgovce, programere, bankare...nastao je pravi kaos zbog prelaska na euro.
Redovi čekanja u bankama i Fini su danima bili ogromni. Javljali su nam se brojni čitatelji koji su imali problema s podizanjem novca s bankomata. Ljudi su se najviše bojali poskupljenja i prevara.
- Najviše se bojim poskupljenja, a u ovih 14 dana ne zna se 'ko pije 'ko plaća - kaže nam čitatelj.
- U pekari jutros plaćam u kunama, vraćaju mi kune. U dućanu mi odbilo karticu dva puta, vadim eure, prodavačica nema za vratiti eure, vadim kovanice kuna što sam imala po novčaniku, a ona koluta očima što će s tim sad. I tako, veselo svugdje - pojadala nam se čitateljica iz Splita.
Jedna čitateljica nam je ispričala kako se i njenoj banci dogodila omaška prilikom konverzije iz kuna u eure, pa su njen dozvoljeni minus po tekućem računu u kunama prebacili u eure tako da su ga pomnožili s 7.53, umjesto da ga podijele.
- Stigao mi je izvještaj od banke. Vidjela sam iznos u minusu od preko 140 tisuća eura. Šokirala sam se. Mobilna aplikacija nije radila tog dana da provjerim stvarno stanje. Srećom, vrlo brzo su me povratno kontaktirali iz banke kako bi se ispričali - rekla nam je čitateljica.
Sličan je slučaj bio i sa Gradskom plinarom Zagreb koji su građanima priredili neugodnu situacija kad im je trajnim nalogom naplaćen iznos u eurima, umjesto u kunama.
- Ljut sam jer se od građana očekuje da sve uvijek funkcionira savršeno, a oni stalno imaju prava na pogreške koje se toleriraju. Naime, danas sam išao nešto provjeriti na bankovnoj aplikaciji i primijetio sam da mi je trajnim nalogom s računa skinuto 341 eura za plin - ispričao nam je čitatelj.
Iz Plinare su u priopćenju rekli kako je došlo do pogreške te se ispričali.
- Prema našim saznanjima, prilikom naplate akontacijskih rata Gradske plinare Zagreb - Opskrba za zadnji kvartal 2022. za oko 2,000 kupaca koji račune plaćaju trajnim nalogom došlo je do greške i iznos koji je na računima bio iskazan u kunama naplaćen je u eurima. Krajnji rok dospijeća na računima je bio 30. prosinca 2022. kada je zakonsko sredstvo plaćanja bila kuna. Čim je problem uočen, GPZO je kontaktirao banku kako bi se problem otklonio. Svim korisnicima će sutra biti vraćeni iznosi za koje su terećeni, te će naknadno biti naplaćen ispravan iznos. Ovim putem se ispričavamo kupcima zbog nastale neugodnosti - navode iz Gradske plinare.
Osim toga, pojavile su se i lažne novčanice. HNB savjetuje građanima da svaku novčanicu dobro provjere u vrijeme prilagodbe jer će pojedinci pokušati iskoristiti priliku da uvale lažnjake. Ovdje možete pročitati četiri koraka po kojima možete biti sigurni jesu li vaši euri lažnjaci.
Podsjetimo, da bi građani lako preračunavali kune u eure i obratno, napravili smo mali kalkulator za konverziju.
Deset ključnih stvari o euru možete pročitati OVDJE.
Kako ste vi 'preživjeli' prelazak iz kune u euro?