Da sam ja na mjestu bilo kojeg investitora, čekao bih stečaj, a onda bih tek odlučio hoću li eventualno kupovati tvrtku.
Kaže nam to dugogodišnji stečajni upravitelj Ivan Rude. Uljanik brodogradilište je u ponedjeljak otišlo u stečaj, a 1118 zaposlenih će dobiti otkaz. Na posao mogu biti pozvani ako ga u okviru stečaja bude bilo.
POGLEDAJTE VIDEO:
No prema svim informacijama, u petak će u stečaj otići i krovna tvrtka cijele grupe, Uljanik d.d. Početkom lipnja ista sudbina vrlo vjerojatno čeka i riječki 3. maj, koji je u sastavu Uljanik grupe, i u samom brodogradilištu radi 840 ljudi. Za riječki 3. maj je dosad otišlo više od 9 milijardi kuna poreznih obveznika.
'Spaljeno' devet milijardi
Podsjetimo, za Uljanik su dosad otišle 7,4 milijarde, a vjerojatno još jedna milijarda kuna jamstava. Stečajevi idu jer suci vide da nema investitora, nitko ne uplaćuju novac za deblokade računa, dugovi se gomilaju. Premijer Andrej Plenković najavio je ponovni dolazak kineske delegacije i da stečaj Uljanika nije kraj. Rude objašnjava zašto je povoljnije kupiti tvrtku kad joj proglase stečaj.
- Onda bi znali na čemu su i svi dugovi su pobrojeni. Postoji i stečajni plan s kojim se vjerovnici usuglase i otpišu dio dugova. No ključno za uspjeh u tome jest da djelatnost u škverovima ne stane jer onda je sve teško ponovno pokrenuti - objašnjava Rude prednosti i mane stečaja za investitora.
Direktor 3. maja Edi Kučan poručio je da nudi Vladi rješenja da riječki škver ne ide u stečaj nego da završi brodove, ali kaže da mu nitko ne odgovara.
Može i bez pomoći države
No neslužbeno doznajemo u Ministarstvu gospodarstva da se oni trude posredovati između naručitelja brodova, ali da ne mogu više davati nikakvu pomoć, što predlaže Kučan, jer Europska komisija više ne dozvoljava subvencije 3. maju. Odvjetnik Mićo Ljubenko zastupa tvrtku Strojopromet, kojoj je 3. maj dužan. Kaže da su oni već dali prijedlog stečaja s preustrojem.
- Mogu se završiti brodovi bez pomoći države. Kanadski investitor je spreman platiti dovršetak, ali država mora podržati takav plan. 3. maj bi time imao posla za oko 300 radnika i dobio bi do godinu dana da se kineski ili bilo koji drugi investitori odluče hoće li ulagati - kaže Ljubenko.
Radi se o brodu za koji treba 20 milijuna eura za dovršetak jer je gotov 65 posto. Drugi je gotov 50 posto.