Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata i jedan od začetnika akcije 'Ne damo naše autoceste' Mijat Stanić žestoko se protivi prodaji HAC-ONC-a mirovinskim fondovima. 'Spriječit ćemo to', rekao je Stanić za tportal.
Prodaju odnosno inicijalnu javnu ponudu (IPO) tvrtke za održavanje autocesta i naplatu cestarine HAC-ONC najavili su u utorak premijer Tihomir Orešković i ministar financija Zdravko Marić. Prema tom modelu, u prvom bi se krugu javnom ponudom dionice ponudile institucionalnim ulagačima – računa se ponajviše na mirovinske fondove. A u drugom krugu građanima.
Četiri mirovinska fonda su preko medija već poslala signale kako su pod određenim uvjetima zainteresirani za 51 posto HAC-ONC-a.
- To je isti plan koji je imala Kukuriku koalicija. Bilo prodaja, bilo koncesija, riječ je o sličnom pravnom poslu. Nadao sam se kako će Orešković izaći s nečim novim. Prodaja svakako nije dobro rješenje i pokušat ćemo to spriječiti. To je još gore od davanja autocesta u koncesiju jer ih ovako gubimo za sva vremena. Ne nasjedam na priče kako je tu riječ o našim mirovinskim fondovima i građanima. Tko kupi dionice, njihov je vlasnik i može raditi s njima što želi, a tako ih može i preprodati - smatra Stanić.
Stanićev plan za spas autocesta
Njegovo rješenje za spašavanje prezaduženih autocesta je kombinacija nekoliko mjera. Prvo traži restrukturiranje čitavog cestovnog sektora.
- Imamo 24 pravna subjekta u tom sektoru, od županijskih i državnih cesta do autocesta. Tu se godišnje vrti oko 6,7 milijardi kuna. Ta bi se sredstva trebala racionalnije raspoređivati, a dio bi se iskoristio za pokrivanje dugova autocesta - kaže Stanić za tportal.
Nadalje, Stanić traži vraćanje autocestama dio prihoda od goriva, odnosno 40 lipa po litri benzina i dizela, što im je uzela bivša Vlada.
- Nakon toga bi trebalo ići u refinanciranje ostatka duga i to tako da rata kredita ne smije biti veća od prihoda autocesta. A dio dugova bi se pokrilo i izdavanjem obveznica koje bi kupovali mirovinski fondovi - navodi Stanić.
'Svejedno koja je politička opcija iza toga. Ne privatizaciji'
Napominje da oni nisu bili protiv privatizacije autocesta jer je to gurao SDP.
- Nama je svejedno koja politička opcija stoji iza toga. Osim toga, prema odluci Ustavnog suda, Vlada, ako se i odluči prodati autoceste, ne može to bez posebnog zakona s kojim bi zatim trebala izaći na referendum - govori Stanić.