Nije dobro, nije strašno. Ta legendarna rečenica iz miniserije “Černobil”, kojom je voditelj nuklearke opisao rezultat mjerenja radijacije od 3,6 Roentgena, može se primijeniti i na rezultate PISA testiranja iz 2020. među hrvatskim učenicima. Iako su rezultati među svim zemljama bili slabiji, naši su učenici ipak prvi put ušli u prosjek po svojim vještinama iz čitalačke i prirodoslovne pismenosti. Matematička pismenost nam je i dalje - ispod prosjeka. No kako smo rekli, nije to dobro, ali nije ni strašno. Većina zemalja regije, s kojima smo dijelili obrazovni sustav, znatno su lošije od hrvatskih učenika (osim Slovenije). Zanimljivi su i neki drugi pokazatelji - primjerice, matematička pismenost direktno je povezana s BDP-om neke zemlje. Što je zemlja uspješnija i učenici su bolji. Osim u slučaju Estonije, koja već godinama vrlo sustavno podiže svoje obrazovanje i to im se polako vraća.