To je to što me zanima!

Splićanin Goran je leteći borac protiv korona virusa: 'Pacijente prevozimo u izolacijskoj kapsuli'

Medicinski tehničar iz Splita u tri godine prošao je najmanje 80 zemalja brinući se za pacijente. Letio je s pacijentima i u ratna područja. Kaže, to je dio posla
Vidi originalni članak

Goran Franić je leteći medicinski tehničar. Svestrani Splićanin skoro tri godine bavi se jednim od najuzbudljivijih zanimanja današnjice - radi za tvrtku koja prevozi pacijente avionima.

POGLEDAJTE VIDEO VIJESTI:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

To ujedno znači da ovaj 38-godišnjak u zadnje vrijeme sudjeluje i u prebacivanju oboljelih od korona virusa. Do sada je prevezao njih desetak. Na dužnosti je 18 dana mjesečno, a ni sam nije siguran koliko je zemalja obišao. Nagađa da ih je oko 80. Prvo pitanje koje se nameće jest kako mu izgleda prosječni radni dan.

- To u ovom poslu ne postoji. Kad sam u pripravnosti, tad obično vrijeme provodim u stanu u Nürnbergu ili obavljajući obaveze po gradu - počinje svoju priču o Franić.

POTROŠIO 100.000 KUNA?! Štite i od vjetra: Pogledajte kakve je maske naručio župan učenicima zagorskih škola

U pripravnosti Goran Franić čeka raspored leta i tad počinje uzbudljiviji dio posla.

- Nakon što dobijem telefonsku obavijest da mi je dodijeljen let, stižu e-mailovi s planom putovanja i podacima o pacijentu te procjenom od strane ‘medical directora’, gdje se navodi pod kojim uvjetima se pacijent smatra sposobnim za let - nastavlja svoju priču Goran. Ističe kako je to jedan od važnijih dokumenata jer donosi izvješće o tome koliko je pacijent uopće stabilan da izdrži let bez neželjenih posljedica i komplikacija.

- Tad počinje priprema opreme i zrakoplova. U hangar dolazimo dva ili dva i pol sata prije leta, ovisno o tome je li to normalan ‘Air Ambulance’ let ili je u pitanju prijevoz Covid-19 pozitivnog pacijenta u izolacijskoj kapsuli. Uz pomoć check listi pregledavamo i pripremamo opremu, koju zatim ukrcavamo u zrakoplov. Tad mi prolazimo sigurnosnu provjeru i slijedi ukrcavanje. Tijekom leta pripremamo opremu koja će nam trebati i detaljnije proučavamo medicinsku dokumentaciju - opisuje Goran.

Hitna stiže po pacijenta

Nakon što slete na odredište u kojem će preuzeti pacijenta, vozilom hitne pomoći odlaze u bolnicu, gdje obavljaju transfer, a zatim se vraćaju na aerodrom i kreću prema konačnom odredištu.

- Tijekom leta s pacijentom obavljamo sve zadaće tipične za jedinice intenzivne njege. Pratimo vitalne funkcije, održavamo prohodnost i higijenu dišnog puta, uzimamo uzorke krvi za analizu plinova i slično. Nakon dolaska na destinaciju s pacijentom u vozilu hitne idemo u bolnicu, gdje ga predajemo. Nakon obavljene predaje vraćamo se u zrakoplov ili idemo u hotel, ovisno o napravljenom planu putovanja i eventualnim sljedećim misijama letovima - kaže naš sugovornik.

Pretpostavili smo da u zadnje vrijeme ima posla preko glave, uzevši u obzir situaciju s korona virusom, no izgleda da smo bili u krivu:

Vodeći su po Covid-prijevozu

- Manje je turizma, dakle manje ljudi obolijeva izvan domovine, pa je potreba za evakuacijom samim time manja. Tržište osjeća posljedice Covid-19 krize. Srećom, moja kompanija je na vrijeme nabavila i uvela ponudu izolacijske kapsule te trenutno držimo vodeće mjesto po pitanju prijevoza Covid-19 pozitivnih pacijenata - dodaje Goran, koji baš i nema previše kolega. Ovim se poslom bavi malo ljudi. Potražnje ima, veli nam Splićanin, ali više za regionalne male kompanije ili kao medicinska posada na helikopterima za hitnu pomoć. A adrenalina u tom poslu ne nedostaje.

- Bilo je uzbudljivih trenutaka. Bilo je i vrlo jakih, iznenadnih turbulencija tijekom kojih smo i mi i oprema letjeli kabinom - priča Goran. No osim uzbuđenja, ne može zaboraviti ni trenutke koji su, malo je reći, bili rizični. Nije ih se sigurno lako ni prisjetio Goran. Nabraja ih kao dio posla.

DVOJE PREMINULO U Hrvatskoj 204 novozaražena, testirali gotovo 4000 ljudi

- Bilo je tu slijetanja u vojnu bazu u Afganistanu dok je trajao minobacački napad na obližnji outpost... Bilo je reanimacija u letu. Osobno, najviše straha sam doživio u Port Harcourtu u Nigeriji - rekao je Goran, koji radi za njemačku tvrtku.

I u Hrvatskoj postoji tvrtka koja se medicinskim prijevozom bavi od 2015. te su tad medijima pojasnili kako takav let stoji nekoliko tisuća eura.

Ovako izgleda posao medicinskog brata

Prvo stiže poziv s dodjelom leta. Mailom dobije plan putovanja i podatke o pacijentu s procjenom ‘medical directora’, u kojem stoji pod kojim je uvjetima pacijent spreman za let. Potom kreće priprema opreme i zrakoplova, zbog čega je u hangaru dva sata prije leta te na kraju ukrcaj Covid-putnika.     

 

Idi na 24sata

Komentari 119

  • patron 09.09.2020.

    Sve teroriste u ZatvoR !!!

  • Kila kruha kila perija 08.09.2020.

    Leteći borac??? Šta se on bori sa koronom dok leti kao supermen? E gdje sve hrvate neće naći od doktora u Italiji do prvog ponovnog zatraženog pa sad ovo.

  • Lipicanka 08.09.2020.

    Prijevoz u Covid kapsuli??? Ma stvarno je više dosta s tim cirkusom

Komentiraj...
Vidi sve komentare