Župa sv. Mihaela arkanđela u Donjem Miholjcu u petak je organizirala tribinu 'Praznovjerje – kako djeluju stvari koje ne djeluju'.
Tribinu je vodio gvardijan Samostana sv. Antuna Padovanskog u Vinkovcima dr. sc. fra Josip Blažević, franjevac konventualac, izvijestila je Informativna katolička agencija, koja je prenijela dijelove njegove propovijedi i predavanja u kojem je govorio o new ageu, okultnome.
Na početku tribine fra Josip je rekao da je posjetio skoro sve New Age centre po svijetu te da je doktorirao na toj problematici.
- Kad se susrećemo sa silama zla, to je okrutna stvarnost. Postoje svećenici Zloga, to su trenirani ljudi koji se bave zlom. Neki od njih su žrtve, a neki potpuno znaju što rade, imaju određene moći. U Hrvatskoj postoje dvije vještičje organizacije, a postoji i sve više ljudi koji traže pomoć za svoje probleme. Postoje tri načina na koji ljudi dolaze u dodir sa silama zla. Sile zla su ezoterija i okultizam, a između njih postoji razlika - rekao je Blažević.
Zatim je pojasnio da 'ezoterija predstavlja vrstu energije, a okultizmom se naziva asistencija duhovnih bića".
- Uz vještičarstvo, danas je dosta raširen i vampirizam tj. konzumacija ljudske krvi. Prvi način dodira sa zlom je kada se nađemo na nekom mjestu gdje je netko vršio okultni obred. Drugi način je susret s osobama koje su inicirane u okultne prakse, a treći način je doticaj s predmetima koji su impregnirani magijskim obredima - dodao je.
Ne može se na svakog čovjeka djelovati magijom poručio je te rekao da "ako si sa Isusom nema razloga za strah. Ne treba pridavati pažnju okultnim silama, a nemaju ni svi vračevi moći magije. To je industrija koja živi od ljudske naivnosti. Među nama kršćanima dosta je rašireno kršćanopoganstvo koje otprilike razmišlja ovako: Ako neće Krist pomoći odmah, onda idem kod drugoga. Uklonjena je granica između dopuštenog i opasnog te ono što je opasno prikazuje se kao prihvatljivo (npr. dobre vještice i vampiri u crtanim i igranim filmovima za djecu)".
Pojasnio je i podrijetlo reiki prakse kao područja alternativne medicine i joge kao sredstva samospasenja u hinduizmu, jer nema joge bez hinduizma.