Državnu cestu između Vukovara i Iloka, dugu oko 20 kilometara, lokalno stanovništvo u šali zove “50 nijansi sive”. Toliko je puta krpana zadnjih godina da je postala jedinstvena u Hrvatskoj, gotovo lijepa i atraktivna, pogotovo za fotografiranje, što svi koji se njome voze i učine.
Stanu i fotografiraju je. Vijuga predivnim zelenim krajolikom uz rijeku Dunav, ima udoline i uzvisine te je gotovo idilično voziti se njome. No ona je sve samo ne cesta koja odgovara propisima i zakonima važećima za cestu te vrste u našoj zemlji. Preuska je, predstavlja opasnost za sudionike u prometu, nema reguliranu odvodnju...
Opasna zbog kamiona koji voze u Srbiju
- Ta je cesta ruglo Slavonije i pravi pokazatelj koliko se ulaže u ovu hrvatsku regiju. Otkako je Čobanković, koji je još i iz Iloka, prije 15 godina obećavao gradnju nove ceste, takozvane transverzale, kojom bi se ova rasteretila prometa i krpanja, ta obećanja prodaju nam pred svake izbore - kaže ogorčeni Pero Ćorić, predsjednik Mjesnog odbora Šarengrad, koji je pokrenuo inicijativu za usvajanje pravilnika o regulaciji prometa tom cestom i u vezi toga organizirao već dva prosvjedna skupa mještana, jer u Ministarstvu nisu baš voljni baviti se tim problemom.
Ćorić dodaje da je cesta i opasna zbog kamiona koji voze u Srbiju.
- Jednoj ženi se u zadnjih šest godina 10 kamiona zabilo u kuću. Žena se boji spavati u vlastitoj kući pa spava iza u šupi - kaže Ćorić.
Održavanje ove ceste u nadležnosti je Hrvatskih cesta, odnosno tvrtke Cesting, koja posluje na području Vukovarsko-srijemske županije. Njihove djelatnike se gotovo svakodnevno može vidjeti na toj cesti, na novom krpanju. U ta krpanja utrošeni su silni iznosi.
Pero Ćorić u to ne vjeruje.
- Ma kakva transverzala. Pa Ilok to neće dočekati ni za 30 godina. Neka oni nama sagrade ovu novu D2 i zabrane promet kamionima u tranzitu - kaže Ćorić.