Zagrebačka Gradska skupština u četvrtak je dala suglasnost za sklapanje ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta za izgradnju pristupne prometnice - Servisne ceste uz budući objekt Sortirnice otpada, na zemljištu Diokija.
Zagrebački centar za gospodarenje otpadom planira izgradnju postrojenja za sortiranje odvojeno prikupljenog otpada Grada Zagreba na Žitnjaku. Sortirnica je namijenjena, ovisno o vrsti otpada, sortiranju razvrstanog i pročišćenog, odvojeno prikupljenog otpada, čime se povećava njegova kvaliteta i tržišna vrijednost.
Sortirat će se i pročišćavati odvojeno sakupljeni papir i karton, plastika, metali i tekstil.
Odvojeno prikupljeni otpad će se nakon sortiranja predavati ovlaštenim tvrtkama za recikliranje, odnosno obradu čime će se doprinijeti postizanju ciljeva gospodarenja otpadom iz Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske.
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević istaknuo je da je situacija sada takva da se na javnim nabavama i natječajima "plaćaju nevjerojatno veliki novci privatnim poduzećima" da odvoze plastiku, umjesto da se to sortira na razne vrste plastike i prodaje na tržištu.
Uz to, Nacionalni plan oporavka i otpornosti i EU novac bit će kratko vrijeme dostupan, dodao je.
Tomašević je poručio kako želi osigurati otvorenima sve moguće opcije i da se ne prepusti novac iz EU fondova za postrojenja, a jedna od tih opcija jest da se naprave pristupne ceste za to postrojenje.
Na tvrdnju predsjednika Kluba gradskih zastupnika Domovinskog pokreta i Zelene liste Slavena Dobrovića da Zagreb već ima jednu lokacijsku dozvolu za sortirnicu, i to daleko jednostavniju i bolje pozicioniranu, pored Jakuševca gdje "ne treba graditi pristupne ceste i čudesa", Tomašević je odgovorio da će provjeriti i tu opciju iako je, koliko zna, lokacijska dozvola istekla, a ta sortirnica i nije bila za odvojeni otpad u kućanstvima nego za miješani komunalni otpad.
"Želim sve opcije provjeriti, prije nego što predložim odluku", dodao je i naveo da je sortirnica i projekt na zemljištu Diokija vrijedan 380 milijuna kuna.