Predsjednički kandidat i pjevač Miroslav Škoro imat će i ove godine svoju kućicu u Gajevoj ulici na Adventu u Zagrebu. Prvi put je na Adventu sudjelovao lani.
Da bi prodavao na manifestiaciji i promovirao svoje vino, i on je morao ići preko posrednika, tvrtke Demo Rebus Denisa Mohenskog. A to ga je koštalo 100.000 kuna s PDV-om. Škoro se otvoreno protivi adventskom modelu gradonačelnika Milana Bandića koji ne postoji u drugim gradovima. Podsjetimo, kako smo otkrili, bez natječaja, unaprijed odabrane tvrtke koje smo nazvali šest kraljeva Adventa dobiju lokacije za kućice.
Plate gradu prosječno 3.317 kuna po kućici, a dalje ih iznajmljuju po cijenama od 23.000 do 100.000 kuna. Primjerice, Split koi ima samo 19 kućica i javni natječaj, na Adventu zaradi u blagajnu 100.000 kuna više od Zagreba koji ih ima barem 228. USKOK nam je potvrdio da su otvorili izvide oko cijelog slučaja, a predsjednički kadnidat je poslao pisane odgovore prije objave te informacije.
POGLEDAJTE VIDEO:
Škoro će večeras otvoriti svoju kućicu, a kaže da je javno odlučio govoriti jer je i poruka njegove kampanje da će razbiti strah.
- Kad nešto ne valja, to treba reći. I ostali poduzetnici u kućicama s kojima razgovaram kažu da je zarada mala u odnosu na utrošeno. Visoki ulazni troškovi prebacuju se na kupce i u tom lancu nije zadovoljan nitko osim posrednika, onih koji daju kućice u podzakup. Mislim da u cijeloj priči ima dovoljno prostora da svi budu zadovoljni, a prvenstveno kupci ponudom i cijenom. Sad to nije tako - poručio je Škoro i kaže da se baš zbog tog modela uopće dvoumio treba li biti na Adventu.
U svom pisanom odgovoru vezano za Aferu kućice, kaže da je najpoštenije zabraniti podzakup i raspisati natječaj za zakup, pa da oni koji nude najbolju i cijenu i uslugu mogu sudjelovati na Adventu.
- Uz natječaje bi puno više novca sjelo u gradsku blagajnu umjesto u privatne džepove – smatra Škoro.
Opisuje i da im posrednici uvjetuju koje proizvode moraju imati, a na to su nam se ranije žalili i drugi ugostitelji i poduzetnici. Jer kraljevi Adventa novac od tih sponzortava zadržavaju za sebe, a ne ide onima koji prodaju u kućicama.
- Gradu je u interesu da Advent bude što posjećeniji i sa što boljom i raznovrsnijom ponudom. Ako žele da to bude tako, onda nema mjesta nekim uvjetovanjima oko pojedinih dobavljača. Neka svatko prodaje proizvode po svojoj želji koji moraju udovoljavati kriterijima kvalitete i sanitarne sigurnosti. Sve drugo vodi pogodovanju i ograničavanju ponude, a to nije dobro – smatra Škoro.
Milan Bandić je podržao njegovu protukandidatkinju Kolindu Grabar Kitarović, a u partnerstvu je s HDZ-om i u Zagrebu i na nacionalnoj razini. Je li razlog ove kritike zato tek politički?
- Ne napadam ja Bandića, nego kritiziram loš model. Sigurno i on i njegovi ljudi mogu smisliti bolji model. I Bandiću bi trebalo biti u interesu da ovakve stvari ne zasjene Advent koji je doista postao prvoklasna manifestacija, brend i faktor koji ozbiljno utječe na turistički razvoj grada, pa i Hrvatske - zaključuje Škoro.
Na pitanje koliko je njegova tvrtka Campus zaradila prošle godine na kućici na Adventu, Škoro je odgovorio da bi trebao napraviti ozbiljnu analizu za potpuno točan podatak, a da se time nije bavio.
- Ali rekao bih da je zarada za tih 40 dana bila oko 60 tisuća kuna – kaže.
Ostali poznati koji imaju kućice nisu nam se javili prokomentirati smatraju li poštenim Bandićev model zakupa kućica.