Express: Iza vas je osmodnevni štrajk u CA tijekom kojeg ste ‘prijetili’ štrajkašima stečajem ili bankrotom tvrtke. Je li to bila realna opcija, je li tvrtka zaista u takvu stanju?
Moglo je doći do toga da štrajk nije završen u razumnu razdoblju. Da se štrajk produljio, postojala je realna opasnost da CA ode u likvidaciju, morali bismo početi rasprodavati zrakoplove. Plan restrukturiranja je prihvaćen u skladu s preporukama Agencije za zaštitu tržišnog nadmetanja, ali, nažalost, i od radnika zahtijeva određeni doprinos. Kod CA više nisu moguće državne subvencije, ali je moguć javni ugovor za pružanje usluga te sukladno praksi EK CA može dobiti 110 milijuna kuna za povezivanje regija, odnosno, hrvatskih aerodroma. To je sad novi model kojim se može pomoći nacionalnim kompanijama.
Express: Je li sada, kada je štrajk završen, CA spašen, ili će se od zaposlenih tražiti nova odricanja?
CA je sada spašen, jer smo postigli milijunske uštede. U ovom poslu možete utjecati na samo 25 posto troškova, jer je ostalih 75 posto fiksno, primjerice, rutne naknade, naknade zračnih luka, gorivo i slično, što kompanija mora plaćati. Od rečenih 25 posto oko 70 odlazi samo na plaće i zato se u restrukturiranju moralo zadirati i u primanja zaposlenika. No, za CA je karakteristična visoka sezonalnost i tvrtka može biti profitabilna europska kompanija. Prema planu restrukturiranja, CA će iduće godine stvarati veći operativni prihod od troška, s tim da aktivno razgovaramo s potencijalnim partnerima za kupnju 49 posto dionica CA. Razgovarali smo s četirima kompanijama kojima je zanimljiv CA zbog nekih europskih linija.
>>> Cijeli intervju pročitajte u novom Expressu