Zbog nestanka ruske jahte Irina Vu, kriminalističkim istraživanjem obuhvaćeno je ukupno osam ljudi - šestero s područja Splitsko-dalmatinske te dvoje s područja Šibensko-kninske županije.
Među privedenima se najvjerojatnije nalaze i članovi posade, no kako je istaknuo Neven Melvan iz Sindikata pomoraca za N1, ni oni nemaju detalje slučaja ni identitet posade.
- Ovo sve više podsjeća na nesretne slučajeve kriminalizacije pomoraca koji su česti u svijetu. Nema poveznice s krivicom posade broda prema informacijama koje imamo. U ministarstvu je provedena istraga, ustanovljeno je čiji su propusti, brodu očito nisu bile oduzete svjedodbže što je trebalo ako je bio zaustavljen, nego su oduzete tek u Istanbulu. Ne vidimo krivicu zapovjednika ili posade broda u ovom trenutku - rekao je.
Napomenuo je da je procedura vrlo jednostavna – ako se brod zaustavlja, lučke vlasti oduzimaju svjedodžbe po nalogu. No, ako procedura nije poštovana, brod nije zaustavljen.
Otkrio je i tko je u lancu morao znati za sankcije.
- Državna administracija je znala, valjda su imali neke mehanizme da zaustave brodove. Za svaki brod je ista procedura ako se zaustavlja. Nijedan normalan zapovjednik neće isploviti s brodom koji nema svjedožbu. Trebale su je oduzeti lučke vlasti po nalogu suda ili ministarstva. Neka se dogovore u vrhu tko je to trebao u slučaju sankcija. Ovo je prvi put da se susrećemo sa sankcijama - objasnio je.
Istaknuo je kako ne bi krivio ni lučkog kapetana u Šibeniku jer, kaže, ne zna je li do njega došao nalog. Ističe da nikakvu krivnju posade ne vidi.
- Ne vidim kako bi krimen mogao biti na posadi. Ako nisu oduzete svjedožbe, oni moraju slušati vlasnika broda. Nikakve logike da se krivica baca na posadu. Krivac je administracija, netko je u lancu napravio propust - dodao je.
Melvan je istaknuo da pomorci često odgovaraju za nešto za što po nikakvoj logici ne mogu biti odgovorni.
- S time se borimo svuda u svijetu - rekao je.