Pronađen je Pedro, kazao je predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan komentirajući potez Uprave Jadrolinije odnosno smjenom izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova u tvrtki nakon nedavnih događaja za koje je nadležan po 'zapovjednoj odgovornosti'. I dalje traje istraga o teškoj nesreći na trajektu Lastovo i utvrđuje se odgovornost, kao i sve okolnosti pada rampe trajekta „Mljet“ prije nekoliko danas u Supetru na Braču.
- Ovo je klasično skretanje pozornosti. Našli su nekoga tko je dovoljno nisko u hranidbenom lancu da ga mogu jednostavno smijeniti i na takav način opravdati ono što ne funkcionira. Mi smo u posjedu svih papira po kojima je više nego jasno tko je u stvarnosti odgovoran za funkcioniranje sustava, a to je upravo gospodin David Sopta. Pronalaženje Pedra u niže rangiranim operativcima za mene je poprilično neodgovorno - kazao je Melvan.
Nada se da će istrage biti obavljene kako treba, a tada će uprava Jadrolinije siguran je biti na tapeti.
– Koliko rampi mora pasti, koliko ljudi mora poginuti, koliko brodova mora plutati da bi se napokon shvatilo da riba smrdi od glave - ističe Melvan.
Svjestan je da šef Jadrolinije uživa političku zaštitu, a ne želi da Jadrolinija bude u fokusu političke bitke, što je u posljednje vrijeme postala.
- Mi želimo pričati o profesiji i ne želimo se petljati u politiku, ali eto politika se krenula baviti nama. Rade se spinovi kako bi ispalo da smo mi nečiji igrači. Ne, mi ovdje igramo samo za pomorce i kolege kojima sada pokušavamo zaštititi goli život - kazao je.
Melvan je podsjetio kako je najveći problem Jadrolinije što se nabavljaju stari brodovi.
- Poslovna politika Jadrolinije je kupovina starih brodova koje je EU već otpisala i koja brodove stare 25 do 30 godina stavljaju u mirovinu odnosno u rezalište. No našla se nova alternativa i sad ti brodovi dolaze u Hrvatsku odnosno u Jadroliniju. Flota je stara 28,5 godina. O čemu pričamo. Okriviti nekoga tko je u trećem ešaloni je, neću reći neozbiljno, nego tužno - kazao je čelnik Sindikata pomoraca.
Godinama se, kaže, na to upozorava jer u pitanju je sigurnost posade i putnika, no s druge strane nema nikoga tko bi ih želio ozbiljno shvatiti.
- Kome to može odgovarati meni nije jasno. Jadrolinija je ta koja bi trebala postavljati visoke standarde, a ne koja će ih rušiti. Pomorci rade lavovski i težak posao u sadašnjim uvjetima i njihovim improvizacijom oni drže Jadroliniju iznad vode, da ne potone - poručio je Melvan.
Podsjetimo, Uprava Jadrolinija odlučila je razriješiti izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova, a nakon nedavnih događaja koji su mu na ovoj dužnosti u nadležnosti po zapovjednoj odgovornosti.
- Ovo ne znači da je završena i istraga o nesreći na trajektu Lastovo te se odgovornost za ovu tragediju još utvrđuje, kao što se utvrđuju i okolnosti pada rampe trajekta „Mljet“ . navode iz Jadrolinije.
Uprava tvrtke napominje kako Jadrolinija svakodnevno izvršava odgovornu zadaću i ponovno apeliraju da se njome ne politizira.
- Svi brodovi Jadrolinije imaju sve potrebne certifikate i svjedodžbe, tehnički su ispravni, i njihovo se održavanje provodi u skladu s godišnjim planom tehničkog održavanja. Sustavom se upravlja odgovorno i poštuju se sve procedure vezane za upravljanje sigurnošću te ostali interni akti, a sve u suradnji s institucijama ovlaštenima za nadzor obalnog linijskog prometa te zapovjednicima i posadom s kojom je Uprava Jadrolinije u redovitom kontaktu - poručili su.