Svim bivšim, sadašnjim i budućim pripadnicima HRZ sretan vam vaš (naš) dan. Neka je vječna slava i hvala svim poginulim i preminulim pripadnicima HRZ. Ovo je video polijetanja jednog lijepog zimskog dana sa aerodroma Odessa, Ukrajina, gdje inače po najinformiranijim ljudima hrvatske nisam letio (i 39 puta tako). A i ovaj avion isto nije letio. Primjetih da ih je jučer šest letjelo, a ne dva kako opet najinformiraniji pričaju. Pripadnici EBA (piloti i tehničari) svaka vam čast za vaš trud i rad, objavio je umirovljeni pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, Ivan Selak na Facebooku.
Objavom je demantirao one koji su tvrdili da u Ukrajini uopće nisu obavljani probni letovi, nakon što su se mnogi pobunili zašto smo išli na remont starih MIG-ova, a nismo kupovali avione F-16 Barak iz Izraela.
- Tko je smatrao da uopće nisu obavljani probni letovi u Ukrajini, provlačio se kroz novinske članke (pored ostalog). Ti koji su dilali informacije, bili su promotori remonta u Rumunjskoj (koji bi bio, da je ostvaren, skoro 4 milijuna dolara skuplji). Čak i pojedine figure u Hrvatskom Saboru su bile angažirane u toj jadnoj ujdurmi. Čak i ljudi koji su istraživali i istražili sramotno mito od strane jednog člana tima u kojem sam bio i ja, postavili su mi pitanje – Jesam li zaista obavljao probne letove? Njih razumijem, oni imaju posao da ne trebaju nikome vjerovati. Inače o svemu sam javno rekao svojevremeno na Saborskom odboru za obranu, a i javno sam o tome govorio, oni koji su bili zainteresirani za moju priču su to objavili, oni koji imaju svoj stav bez da ga uopće provjere ne samo na način da upitaju direktne sudionike pa da donesu sud – to naravno nisu objavili (njihovo pravo). Tu je za mene kraj priče - rekao je Selak za Morski.hr.
Početkom godine, u Glasu Istre objasnio je računicu iza remonta MIG-ova.
- Remont je koštao nešto više od 13 milijuna dolara. Kao članica NATO-a dužni smo svoj zračni prostor kontrolirati i nadzirati. Radimo li to s MIG-ovima od posljednjeg remonta? Da, radimo, i tako već nekih četiri godine. A pritom radimo i trenažu, školujemo naše pilote. Dakle, pokrili smo Air Policing, koji države bez vlastitog zrakoplovstva košta 20, 30 ili 40 milijuna nečega, dolara ili eura. Evo, u našem slučaju neka taj trošak, od recimo 20 milijuna nečega godišnje, kroz ove četiri godine iznosi 80 milijuna. A koliko smo ono platili remont? Platili smo 13 i nešto milijuna, dakle šest puta nam se isplatio taj toliko “očajan i katastrofalan” remont - ispričao je tada Ivan Selak.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: