Nešto prije 14 sati u utorak na širem području Slatine srušio se MIG, a dvojica pilota su se katapulitrala i, iako su ozlijeđeni, u stabilnom su stanju.
Umirovljeni pilot i brigadir Ivan Selak kaže kako će biti lako odrediti uzrok pada aviona jer je ostao čitav njegov rep gdje se nalazi "crna kutija".
- Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato jer je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi "crna kutija" koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu - rekao je Selak za HRT.
Kaže kako su piloti, prema dostupnim podacima, imali dovoljno vremena da se katapultiraju iz padajućeg aviona.
- Koliko sam čuo, u jednom trenutku javili su da imaju problema s avionom, a onda su poslije javili da napuštaju avion katapultiranjem. Dakle imali su vremena da se pripreme za katapultiranje - rekao je Selak.
- Katapultiranje je jedna jednostavna operacija koja ne smije biti komplicirana, jer je čovjek u tim stresnim trenucima sklon greškama - dodao je i napomenuo kako su svi piloti obučeni za takve situacije.
Kada se katapultiranje provodi u kontroliranim uvjetima, posljedice za pilote, kaže Selak, mogu nastupiti samo prilikom pada.
- Kada ste u zraku ne možete birati teren na kojega ćete iskočiti. To može biti more, šuma ili stijene, što se i dogodilo ovoga puta. Jedan od pilota vjerojatno se ozlijedio kod doskoka. Možda je pao na neravan teren u šumu, udario se kroz granje drveća - rekao je Selak.