Govori se kako je uzrok tragedije ljuski faktor, no glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan tvrdi kako je to neozbiljno.
- Krajnje je neozbiljno, tko god takve kalkulacije daje na samom početku, a istraga još nije de facto završena. Krajnje je neozbiljno davati takve kvalifikacije, ma tko to radio. Ljudski faktor neću komentirati, uvijek kompanije pokušavaju sve svaliti na ljudski faktor i uvijek sve pokušavaju svaliti na leđa pomoraca. Sami smo svjedoci, ta rampa je pala kako je pala. I tu ne može biti riječi samo o ljudskom faktoru - kazao je Melvan za RTL te dodao da je rama bila ispravna ne bi mogla pasti.
Komentirao je i je li brod siguran.
- To je stari brod. On je dao svoje. 1969. godište je. Bio je kvalitetan brod u svoje vrijeme. Kakvo je bilo njegovo tehničko održavanje, ja uistinu nemam detaljnih spoznaja i to mi je teško komentirati. No, više je nego jasno da je brod koji je toliko star dao svoje i da je bilo vrijeme da ga se lagano umirovi - dodaje Melvan te komentirao sigurnost.
- Veliki je problem flote Jadrolinije i način vođenja. Mi na to upozoravamo duže vrijeme. Nije ovo prvi slučaj koji se dogodio, ali, nažalost, tragično je završio. Prije nekoliko tjedana smo imali slučaj broda Oliver koji je u vrlo upitnim okolnostima kupljen i doveden u Hrvatsku, koji je doslovno šest sati plutao između splitskih vrata i Hvara. I samo mogu pitati što bi bilo da je okrenula bura, da se dogodila oluja. Danas bismo pričali o puno većim žrtvama - kazao je Melvan.
Kazao i kako bi bilo minimum pristojnosti da šef Jadrolinije David Sopta podnesu ostavku, a osim njega i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.