Strankama i svim sudionicima izbora danas istječe rok za predaju prvog izvješća o potrošnji i donacijama u kampanji. Drugi, finalni izvještaj, podnose 30 dana nakon izbora.
Od većih stranka je izvješće je do danas ujutro objavljeno za SDP, odnosno njegovu koaliciju, IDS i SDSS, dok HDZ, Domovinski pokret, Most, Možemo još nisu objavljeni.
SDP je u 10 izbornih jedinica potrošio preko milijun eura u kampanji, točnije 1,08 milijuna eura. Od toga je na medijsko oglašavanje otišlo nešto više od 655.000 eura. Zanimljivo, koalicija Rijeke pravde je najviše potrošila u osmoj izbornoj jedinici gdje listu nosi predsjednik SDP-a Peđa Grbin i obuhvaća Istru i Kvarner, čak 126.359 eura, a slijedi deveta izborna jedinica sa skoro 123.000 eura.
Iako je najviše potrošeno u njegovoj izbornoj jedinici, predsjednik SDP-a Peđa Grbin nije među donatorima kampanje za razliku od nekih drugih istaknutih članova SDP-a. Od donacija je SDP-ova koalicija prikupila 100.360 eura ili deset puta manje od potrošenog, pa će razliku morati pokriti iz stranačkih blagajni. Ali ne moraju brinuti. Kao i ostali, zavisno od broja zastupnika, dobit će značajni iznos za nadoknadu troškova iz proračuna.
SDP-ovu koaliciju su donirale četiri tvrtke. Požgaj grupa i Grancigula su dali po 2.500 eura, Ancel 400, a Ino-Eng 500 eura. Najveći pojedinačni donator je Ivan Račan s 3.900 eura. Među 83 donatora se ipak ističe njihov zastupnik Arsen Bauk koji nosi listu u prvoj izbornoj jedinici i koji je poznat po svojoj bračkoj štedljivosti. Sve donacije su zaokružene na neki iznos, ali jedino Baukova donacija iznosi točno: 3.010,66 eura. U izvješću ne piše je li platio neku uslugu ili je zaista samo uplatio iznos koji sadrži i 66 centi.
Među ostalim donatorima iz stranke su i Mihael Zmajlović s 2.500 eura, Siniša Hajdaš Dončić s 2.000 eura, Sanja Radolović s 1.000 eura. Na listi donatora nema ni koalicijskih partnera osobno, poput Ivice Puljka, Dalije Orešković, Radimira Čačića, Anke Mrak Taritaš ili Kreše Beljaka. Ali njihove stranke sudjeluju u pokrivanju troškova kampanje, samo što se to ne navodi u izvještajima Državnom izbornom povjerenstvu, nego samo ukupni trošak koalicije.
POGLEDAJTE VIDEO:
SDSS nije ništa potrošio na oglašavanje u medijima, ali su prikupili 36.800 eura donacija. Potrošili su nešto više od 48.000 eura, ponajviše na usluge tvrtke Designsystem Borislava Maleševića.
IDS je objavio da nije dobio donacije, a na medijsko oglašavanje su potrošili nešto više od 41.000 eura, dok im je ukupni trošak kampanje oko 58.500 eura.