Nastava u našem razredu sigurno je na neki način opuštenija nego u razredima u kojima je više učenika. No postoje pravila kojih se djeca moraju pridržavati jer odgoj i emocionalni razvoj djece ne prestaje s manjim brojem učenika, rekla nam je učiteljica Nina Vukorepa, koja u maloj područnoj školi na otoku Zlarinu predaje već četiri godine. Ove školske godine ima dvoje učenika, Saru i Luigija, koji su u 2. i 3. razredu. Kad krenu u peti razred, njih dvoje ići će u matičnu OŠ Fausta Vrančića u Šibeniku.
Njihovu lijepu priču prvi je objavio portal ŠibenikIN. Otkad radi, svakodnevno putuje na Zlarin i nekoliko puta se dogodilo da zbog vremenskih neprilika nije mogla na posao. Međutim, ove školske godine situacija je mnogo bolja što se toga tiče, a ponekad dio učiteljskih obveza obavlja i tijekom zanimljivih vožnji brodom.
Linija u 6 sati, zadaće na valovima
- Moram priznati da mi ove školske godine putovanje na posao ne predstavlja toliki problem jer ne putujem svaki dan brodskom linijom u 6 sati, što znači da ne putujem svaki dan duljom brodskom linijom. No prošle školske godine bilo je naporno jer sam četiri dana išla brodom u 6, čekala početak nastave nekih 45 minuta, a imala sam i trokombiniranu nastavu, koju sam trebala održavati u odjelu koji se sastojao od učenika triju razreda. Zbog toga sam često posao za nastavu obavljala i na brodu tako što sam ispravljala pisane provjere znanja, osmišljavala zadatke za nastavu i slično - iskreno je rekla.
- Iskustvo rada s dvoje djece je posebno, imamo vrlo blizak odnos, a što se tiče nastave, lakše prilagođavam nastavne metode svakom djetetu, odnosno individualiziraniji je pristup učenju i poučavanju djece nego u razredima u kojima je više djece - rekla nam je Nina.
'Važno je naše strpljenje i trud'
Nedostatak društva često predstavlja izazov za one koji ne borave u mnogobrojnim razredima s vršnjacima, ali kako nam tvrdi simpatična Nina, iz tog razloga mnogo puta provode i nastavu u prirodi.
- Nedostaje im društvo, ali to uspijevaju barem djelomično nadoknaditi druženjem s drugom djecom izvan škole. Također, ljeti dolaze mnogi turisti, pa stvaraju nova poznanstva. Izvan škole izlazimo kad je vrijeme lijepo i kad je ishode moguće ostvariti na taj način, što obožavamo i djeca i ja - iskreno nam je rekla.
Kako nam navodi, život na otoku ima svoje prednosti i nedostatke, baš poput rada u malenoj školi, koja omogućava djeci osobniji pristup, ali i široke mogućnosti organizacije nastave.
- Ovakva vrsta rada pruža mogućnost fleksibilnosti i individiualnijeg pristupa u radu s djecom. Također, kad je manji broj djece, to može predstavljati prednost, ali odjel koji se sastoji od učenika dvaju ili više razreda, a koji je gotovo neizbježan u područnim školama, navela bih kao otežavajuću okolnost u radu - istaknula je učiteljica.
Njezin je stav da je obrazovanje iznimno važno, posebice kad je riječ o kvalitetnom usvajanju gradiva, a takav ishod moguće je ostvariti uz strpljenje i dobru volju učitelja koji osjećaju istinsku ljubav prema svojem zanimanju, kao i uz trud učenika.
- Iz našeg primjera, rekla bih da uče vrlo učinkovito. No moram naglasiti da na napredak učenja utječe mnogo čimbenika, poput pristupa učitelja i prilagodba nastavnih metoda i urođene sposobnosti svakog učenika, kao i rad učenika kod kuće te učenička motivacija na satu - zaključila je Šibenčanka Nina Vukorepa, koja će u idućoj školskoj godini postati učiteljica još jednom učeniku u ovoj maloj školi.