Leteća grdosija koja će u studenom sletjeti u zagrebačku zračnu luku stiže po transformator vrijedan 5,5 milijuna eura i težak 140 tona. Izradila ga je tvrtka Končar energetski transformatori (KPT), koja po prvi puta transformatore zbog njihove veličine i težine šalje avionom, a ne morskim putem.
Ivan Milčić, predsjednik uprave KPT-a, kazao je da je Filipinskom kupcu hitno bio potreban transformator pa su se odlučili za zračni transport, piše Večernji list.
Avionom će kupac robu dobiti za tri do četiri dana dok bi morskim prijevozom transformator na Filipine stigao tek za 40 do 45 dana. Ni Antonov 225 neće moći put do Filipina prevaliti u jednom danu jer će morati slijetati nekoliko puta da bi dolili gorivo i da se posada odmori.
Milčić kaže da će veći dio transformatora prevesti Antonovom do Filipina, a manji dijelovi će ići redovnom linijom preko Frankfurta. Prijevoz transformatora počinje s Jankomira u noći na 8. studeni, a dolazak na aerodrom očekuje se iza tri sata ujutro.
Antonov 225 izrađen je u doba Sovjetskog Saveza, a prvi put je poletio 1988. godine. Dug je 84 metra, a ima raspon krila 88,4 metra. Težak je 285 tona i ima šest motora, a maksimalna težina s kojom može uzletjeti je 640 tona.
Najveći putnički avion Airbus 380 dug je 73 metra i ima raspon krila 79,8 metara. Maksimalna težina za uzlijetanje mu je 590 tona dok sam teži 252 tone.