To je to što me zanima!

Sada šute: Imaju ugovor s tvrtkom za pseću hranu

HŽ je sredstvo za zaštitu od požara kupio od tvrtke koja proizvodi hranu i pijesak za mačke. Ta tvrtka je ponudila najnižu cijenu za retardante
Vidi originalni članak

U svibnju su Hrvatske željeznice sklopile ugovor s tvrtkom Intrade d.o.o. iz Zagreba. Na javnom natječaju Intrade je ponudio najnižu cijenu za prodaju retardanta, sredstva za zaštitu drvenih pragova tračnica od požara. U cijenu od 785.000 kuna, plus PDV, uključili su i uslugu nanošenja sredstva. Na Trgovačkom sudu u Zagrebu ta je tvrtka registrirana za proizvodnju pijeska za mačke, za građenje, projektiranje i nadzor, kupnju i prodaju robe te trgovinsko posredovanje na domaćem i inozemnom tržištu. Na internetskoj stranici tvrtke piše da je riječ o malom obiteljskom obrtu koji proizvodi hranu i pijesak za kućne ljubimce. Nije jasno zašto uvoze retardant. Također, pitanje je tko ga je nanosio. Iako je HŽ za taj posao platio Intradeu, navodno su sredstvo nanosili radnici HŽ-a. Direktor Intradea Ivan Tomašković u nedjelju se nije javljao na telefone.
- Da, s tom tvrtkom smo sklopili ugovor, no ne bismo komentirali njihovu registraciju - rekla je glasnogovornica HŽ-a Vlatka Škorić. Policijska uprava splitsko-dalmatinska u nedjelju ujutro uputila je Državnom odvjetništvu kaznenu prijavu protiv nepoznatih počinitelja jer su općeopasnom radnjom izazvali tešku željezničku nesreću. Misle da je sredstvo za zaštitu pragova od požara uzrok nesreće jer su tračnice bile masne i vlakovi nisu mogli kočiti. Od izvora bliskih istrazi doznajemo da istražuju retardant i tvrtku koja ga je prodala HŽ-u. Vjeruju da je za sve odgovoran Ivan Medak, direktor ekologije i zaštite u HŽ-u. On je sa šefom nabave Tihomirom Grgecom naručio sporni retardant. Medak i Grgec bili su na obavijesnom razgovoru u policiji. Željezničko povjerenstvo u nedjelju je nastavilo istragu. U petak je vlak u Rudinama kraj Kaštela iskočio iz tračnica. Poginulo je šest ljudi, a 55 ih je ozlijeđeno. Stiglo je i pomoćno vozilo, koje se  sudarilo s vlakom.

SINDIKATI STRAHUJU DA ĆE PRAVI KRIVCI IZMAKNUTI PRAVDI
Na terenu je željezničko povjerenstvo, ali mislim da njihova istraga neće ići u dobrom smjeru. Oni će krivicu svaliti na ispravnost vlaka i strojovođu, ustvrdio je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske. Objasnio je da strojovođa ne smije preuzeti vlak i putovati njime ako je vlak neispravan. Sindikat poziva cjelokupnu upravu HŽ da daju ostavku. Tvrde kako predsjednik uprave vrši pritisak na članove istražnog povjerenstva.
- Ni Uprava HŽ-a niti ja osobno ne vršimo pritisak na rad Povjerenstva jer je to protivno mom dosadašnjem životu - rekao je predsjednik Uprave HŽ-a, Zoran Popovac. U sindikatu su posebno ljuti što je povjerenstvo u nedjelju htjelo napraviti analizu na mjestu nesreće. Mrgan kaže kako sredstvo prije nanošenja na prugu nitko nije analizirao.

STRUČNJACI: NAGIB NA PRUZI SU PRIKAZALI MANJIM
Na grafikonima Hrvatskih željeznica stoji da je nagib pruge nakon tunela iza Labina Dalmatinskog 25 promila. No taj je nagib u prirodi veći. U HŽ-u ga prikazuju manjim kako bi izbjegli dodatna ulaganja, piše Večernji list pozivajući se na izvore u HŽ-u. Objašnjavaju nadalje da bi, prema pravilima, nagib pruge veći od 25 promila zahtijevao stavljanje dodatnih zupčastih tračnica. Lokomotive bi trebale imati nazubljeni kotač.
- Nije točno da se nagib pruge pokazuje manjim nego što jest - rekla je Vlatka Škorić, glasnogovornica Hrvatskih željeznica.
A nadležni traže odgovorne te najavljuju smjene i otkaze.
- Utvrdi li se da su za nesreću odgovorne HŽ, bit će smjena i sankcija - rekao je državni tajnik za željeznice Branimir Jerneić.

MEDAK BEBIĆU: DRAGI BARBA LUKA, DAJ PROMAKNUĆE

Idi na 24sata

Komentari 20

  • sprinterica 27.07.2009.

    a gospoda u HŽ-u odgovorna za netječaj i provjeru tvrtki od kojih se uzimaju bilo kakava sredstva očito nisu dobro odradila svoj posao, ako se uzima netko u obzir za neki natječaj onda se provjerava sve od registracije do referenci ali ovdje su očito ta gospoda to previdjela ili ih nije zanimalo ili su si malo stavili u džep pa tvrtki koja nema veze s željeznicom progledali kroz prste

  • teuta 27.07.2009.

    kako goli otok vapi za ponovnim, ubrzanim otvaranjem

  • how 27.07.2009.

    razjeb. su cijeli HŽ. i HDZ i SDP. te dvije zločinačke organizacije drže u šahu sve radnike i državu. i sam sam željezničar i vidim da samo neuki i nestručni ljudi mogu napredovati u Hž-u

Komentiraj...
Vidi sve komentare