To su najveći kamioni na svijetu i jedino ih ima ovdje u Alberti u Kanadi, jer su i naručeni i izrađeni specijalno za prijevoz naftnog pijeska. Iz njega se vadi bitumen, a daljnjim postupkom dobiva se sirova nafta. Promjer kotača im je pod teretom 3,6 metara. Potrošnja je, po riječima vozača, 60-80 litara na sat. Nosivost kamiona je 400 tona materijala i po tome su najveći na svijetu. Iz tih 400 tona se dobije 200 barela sirove nafte.
Inače se provincija Alberta smatra za najveću svjetsku rezervu nafte u svijetu, jednaku onoj Saudijske Arabije. Zahvaljujući eksploataciji nafte trenutno je Alberta jedno od najbrže rastućih regija u svijetu. Ovdje su prisutne sve velike naftne kompanije i vrte se milijarde dolara.
Vadjenje pijeska je površinsko do dubine 30 - 40 metara, nakon što se raskrči šuma. Po ugovoru vlasnici koncesija na eksploataciju naftnog pijeska nakon separacije pijeska, odnosno odvajanja bitumena, isprani pijesak vraćaju na istu iskopinu. Potom se sadi trava i mlada šuma te se tako nastoji održati na neki način priroda. Da bi dokazali ispravnost postupka, na jednoj tako uređenoj površini pustili su krdo bizona da žive kao u rezervatu. Turisti često tu zastaju i snimaju bizone u prirodnom okruženju.
Moja firma VIG dd je iz Zagreba i mi smo specijalizirani za industrijske izolacije. Ovdje smo došli prije 18 mjeseci i bilo nas je do prije mjesec dana 24 radnika. Zarada je za hrvatske prilike fantastična, a imamo i plaćeni stan i hranu. Svatko ima svoju sobu s televizorom, CD playerom... Od strane Investitora imamo plaćen put svakih 90 dana (3 mjeseca) do Zagreba i natrag. Restoran u kampu radi na principu samoposluživanja i vjerujte, ne bi ga se posramio niti Sheraton. Imamo i teretanu, bilijar salu, bar s muzikom, biblioteku i dr. Istina, nije sve idealno: nalazimo se u divljini, od najbližeg grada Fort Mcmurray udaljeni smo 85 kilometara, kamp je ograđen ogradom, a medvjedi znaju doći do kanti za otpad. I zime su jake. Prošle zime temperature su padale i do minus 45.Vjerujte, naši ljudi su se priviknuli na takve uvjete k'o da su eskimi.
Trenutno nas je na gradilištu šestero. Naime, ovdje je trenutno recesija i sve tvrtke su svele broj radnika na minimum. Mi smo opstali zahvaljujući našem profesionalnom nastupu. Tu se takodjer nalazi i ing Casl iz Zagrebačke tvrtke Montmontaža, a koji ispituje mogućnost angažmana hrvatskih radnika za iduću godinu, kada se očekuje oporavak od krize naftne industrije, te nastavak izgradnje rafinerija.