To je to što me zanima!

Rumunjske luke nastavit će izvoziti ukrajinske žitarice

Pošiljke stižu stalno. Žito se sipa na pokretne trake u lučkim terminalima Constante šireći slatki miris, te prekriva radnike koji traže hlad ispod čeličnih silosa tankim slojem zlatne prašine
Vidi originalni članak

U rumunjskoj crnomorskoj luci Constanta lučki radnici mjesecima rade na slanju ukrajinskih žitarica uz svoje uobičajene terete iz Rumunjske i okolnih zemalja koje nemaju izlaz na more, a očekuje se da će ta ruta biti i dalje otvorena.

Pošiljke stižu stalno. Žito se sipa na pokretne trake u lučkim terminalima Constante šireći slatki miris, te prekriva radnike koji traže hlad ispod čeličnih silosa tankim slojem zlatne prašine.

Izvozna ruta jedna je od rijetkih koja je ostala otvorena Ukrajini koja je prije sukoba s Rusijom bila jedna od najvećih svjetskih dobavljačica žita. Izvoznici su isporučili 1,46 milijuna tona ukrajinskog žita kroz Constantu otkako je Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu krajem veljače i otkako je rat onemogućio isporuke iz ukrajinskih crnomorskih luka.

NASTAVLJA PREMA LIBANONU Inspekcija uspješno okončana, prvi ukrajinski brod sa žitom danas će proći kroz Bospor

Prvi brod za prijevoz žita koji je uspio napustiti ukrajinsku luku Odesu od početka rata prema sporazumu o sigurnom prolasku, isplovio je u ponedjeljak. Rumunjska očekuje da će nastaviti isporučivati ukrajinsko žito jer će trebati vremena da se u potpunosti provede taj dogovor.

Žito stiže cestom, željeznicom ili tegljačima iz ukrajinskih dunavskih riječnih luka Reni i Izmail.

Sporazum o sigurnom prolasku smatra se tračkom nade u sve goroj globalnoj prehrambenoj krizi. Turska, koja je posredovala u dogovoru s Ujedinjenim narodima, očekuje da će otprilike jedan brod sa žitom napuštati ukrajinske luke svaki dan sve dok je sporazum na snazi.

Rumunjski lučki operator Comvex priopćio je da će krajem ovog tjedna napuniti dva broda. Jedan će prevoziti 30.500 tona ukrajinskog i rumunjskog kukuruza te će ići u Libiju, dok će drugi voziti 45.000 tona ukrajinskog kukuruza u Iran.

"Sve ovisi o tome kako će Istanbulski sporazum funkcionirati te o količinama koje ukrajinske luke mogu isporučivati", rekao je direktor Comvexa Viorel Panait.

Comvex je uložio četiri milijuna eura u drugu platformu za istovar teglenica koja je postala operativna krajem srpnja te je povećao svoj ukupni kapacitet prerade na 84.000 tona ulaza i 70.000 tona izlaza dnevno.

Prošle je godine luka Constanta isporučila rekordnih 25,2 milijuna tona žitarica iz Rumunjske i susjednih zemalja koje nemaju izlaz na more a uključuju Srbiju, Mađarsku, Moldaviju i Austriju.

Poznata kao europska žitnica, Ukrajina se nada izvozu 20 milijuna tona žitarica koje se čuvaju u silosima i 40 milijuna tona od žetve koja je u tijeku, u početku iz Odese i obližnjih luka Pivdennyi i Chornomorsk, kako bi pomogla napraviti mjesta za nove usjeve.

Do kraja lipnja Comvex je obradio otprilike 70 posto ukrajinskih žitarica i druge robe koja je prošla kroz Constantu, uključujući gotovo 800.000 tona željezne rude. Planira uložiti 60 milijuna eura u ovoj i idućoj godini u jačanje poslovanja, rekao je Panait.

Prijevoz iz Ukrajine otežan je problemima sa željezničkom infrastrukturom i niskim vodostajem Dunava nakon tjedana visokih temperatura i suše, što znači da teglenice ne mogu nositi cijeli teret.

GRANATIRANJE SE NASTAVLJA Ukrajina: Rusi su pogodili vojni objekt blizu granice s Poljskom

Luke su priopćile da je 183.581 tona žitarica trenutno na putu za Constantu, koja će također nastaviti izvoziti drugu ukrajinsku robu koja nije obuhvaćena sporazumom o sigurnom prolazu, uključujući proizvode od čelika, željeznu rudu i cijevi.

Poslovno udruženje luke Constanta, koju također vodi Panait, priopćilo je da će deset lučkih operatora koji uz redovne klijente rukuju ukrajinskom robom trebati 340 milijuna eura vrijednih investicija u opremu za povećanje brzine obrade.

Zatražili su sredstva EU-a i državna jamstva za kredite. U srpnju je rumunjska vlada priopćila da razmišlja o pilot programu nabave opreme "kako bi se povećala brzina rada u terminalima za žito". Također radi na obnovi 35 lučkih željezničkih linija i uklanjanju stotina zahrđalih vagona koji su blokirali pruge.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • nisam ja ništa2. 04.08.2022.

    Pa nismo mi u Africi da ovisimo o nekom brodu žita.

Komentiraj...
Vidi sve komentare