Mnogi roditelji ne znaju što raditi s djecom u slobodno vrijeme, pa završe pred televizorom, priča nam psihologinja Katarina Tašev.
Predsjednica i voditeljica Centra “Pričaj mi” opisala nam je kako je nastao projekt “Ku-kuc! Priča je unutra”, koji je u sklopu natječaja Reach for Change sufinancirao Tele2.
POGLEDAJTE VIDEO:
Skupina psihologinja osmislila je kutiju sa slikovnicom i pratećim materijalom za igranje, koja djeci i roditeljima omogućuje da zajedno kvalitetno, ali i zabavno, provedu vrijeme.
- Još kao studentice počele smo u bolnicama čitati djeci. Priče su od početka bile naš alat. Pomoću lutaka počeli smo s djecom, što se pokazalo vrlo učinkovito - pojašnjava Tašev. Cijelu priču odlučile su dovesti na veći nivo pa su izradile kutiju s autorskim pričama i, uz pomoć natječaja Reach for Change, napravile gotov proizvod.
- Jako smo otvoreni za djetetovu stranu te je stoga samo jedna od priča završena. Ostale djeca s roditeljima završavaju sama - objašnjava nam Tašev kako se, čitajući, između ostalog, razvija djetetova kreativnost.
Mathea Milošević, voditeljica projekta, ističe kako “Ku-kuc” kutija sadržava i dio s uputama za izradu “šumskih predmeta”, što roditeljima i djeci daje još ideja za kvalitetno vrijeme.
- Sva su djeca kreativna, a na nama je da potaknemo njihovu kreativnost - kaže Milošević.
Osim kreativnosti, kutija djecu uči komunikaciji.
- Kad vjeverici mala ptica uđe u deblo, šumske životinje na različite načine pokušavaju otkriti tko je u deblu. Krtica ucjenjuje, zec etiketira... Na kraju ptica kaže da se ih boji, više nego oni nje - prepričala nam je Katarina jednu od priča.
Zaključila je kako im je drago što sve predmete izrađuju društveno marginalizirane skupine.
Dosad su proizveli 800 kutija, a počeli su ih i prodavati.
Zaklada za unapređenje društvenog poduzetništva i života djece Reach for Change i Tele2 Hrvatska već četvrtu godinu provode natječaj za projekte lokalnih društvenih poduzetnika kojima se unapređuje život i budućnost djece, a odabrane projekte sufinanciraju godinu dana iznosom od 180.000 kuna te kroz program Inkubatora podržavajući ih od ideje do utjecaja. Kroz inkubator program pomažu društvenim poduzetnicima razviti kapacitete za rast i održivost. Nositelje projekata nazivaju Liderima promjena.
Proglašenje dobitnika natječaja Reach for Change programa za 2019. godinu bit će 28. svibnja u HUP-u u Zagrebu uz predavanje Helence Pirnat Dragičević, pravobraniteljice za djecu, na temu odnosa društva prema djeci te panel diskusiju naziva “Složimo zajedno slagalicu promjene!” sa sljedećim panelistima: Viktor Pavlinić (predsjednik Uprave TELE2 Hrvatska), Richard Gorvett (Program Director Reach for Change), Diana Helen Madunic (veleposlanica Kraljevine Švedske u RH), Boris Trupčević (CEO Styria) i Berislav Horvat (Country Managing Partner konzultantske tvrtke Ernst & Young). Moderatorica panel diskusije je Iva Šulentić.