POGLEDAJTE VIDEO PRIVOĐENJA:
Na životu nas još drži misao da postoji zagrobni život te da su naše djevojke na nebu i čekaju nas. Ovaj život ionako je samo trenutak spram vječnosti. Izdržat ćemo jer živi u grob ne možemo, a onda ćemo cijelu vječnost biti s njima, rekao nam je prije dvije godine Dragutin Filipović.
Njegove kćeri Višnja (22) i Gordana (18) Filipović poginule su 15. prosinca 2006. Godinama su on i njegova supruga Ljubica slušali istu rečenicu: "Istraga je još u tijeku". Bili su već umorni, shrvani i frustrirani. No konačno su dočekali pravdu.
Naime, u četvrtak navečer, točno na desetu obljetnicu tragedije, policija je privela 46-godišnjaka iz okolice Rijeke. Iako nisu naveli njegov identitet, neslužbeno se doznaje da se radi o Robertu Žaji. Navodno je policiji priznao da je vozio i skrivio nesreću u kojoj su poginule sestre Filipović, ali se kasnije pred tužiteljem branio šutnjom.
Dobio mjesec dana pritvora
Osumnjičeni Žaja je oko 13.30 sati priveden sucu istrage koji mu je potom, u poslijepodnevnim satima, odredio mjesec dana pritvora zbog mogućeg utjecaja na svjedoke i istragu.
Nema pravo na jamčevinu.
Podsjetimo, sestre su s trojicom mladića iz Rijeke te kobne večeri krenule za Zagreb, gdje je živio Višnjin dečko. Ona je i vozila Toyotu Yaris autocestom Rijeka - Zagreb, a Gordana je sjedila odmah iza nje. Vozila je desnim trakom brzinom od oko 110 kilometara na sat.
Stotinjak metara od benzinske postaje Ina - Čavle htjela je preteći kamion ispred njih. Izvukla se u lijevi trak i ugledala svjetla kako jure prema njima. Zakočila je i vratila vozilo natrag. Uspjela je izbjeći izravan sudar, no u prevrtanju je Višnja preminula, a Gordana, koja je ispala iz automobila kroz stražnje bočno staklo, podlegla je ozljedama idućeg dana.
Svojom reakcijom Višnja je spasila život trojici prijatelja. Prema izvješću policije, u pitanju je bio tamnoplavi Renault Clio, no vozač kamiona koji je Višnja pretjecala u svom je iskazu nakon nesreće ispričao da je vidio veće vozilo, limuzinu, svjetlije boje. Policija je tog dana imala više od 50 dojava za vožnju u suprotnom smjeru.
Prema izjavi svjedoka zaključili su da je krivac izašao na čvoru Čavle. Tijekom dugogodišnje istrage provjeravali su razne informacije. Jedna od njih bila je da “fantomski” auto uopće nije postojao, no kako je svjedoka takve vožnje bilo previše, tu su teoriju morali odbaciti.
Kako su nakon 10 godina došli do vozača?
Kako neslužbeno doznajemo od izvora bliskih istrazi, poseban policijski tim je ispitao sve vlasnike Clija u županiji. Pretpostavljali su da je vozač netko iz Rijeke ili okolice zbog načina na koji je vozio jer je bilo jasno da poznaje cestu.
Policija je provela niz poligrafskih ispitivanja. Provjerili su 10.000 vozila i razgovarali s njihovim vlasnicima. Identificiranje osumnjičenog bilo im je otežano i zato jer na njegovom autu više nije bilo vidljivih tragova štete. Osumnjičeni Robert Žaja je u međuvremenu prodao Renault Clio, a auto je promijenio još tri vlasnika.
Priopćenje Ravnateljstva policije prenosimo u cijelosti:
"Policijski službenici Ravnateljstva policije i Policijske uprave primorsko-goranske dovršili su u četvrtak, 15. prosinca 2016. godine kriminalističko istraživanje nad 46-godišnjakom s područja Čavla, zbog sumnje da je 2006. godine počinio kazneno djelo izazivanja prometne nesreće.
Sumnja se da je osumnjičeni 46-godišnjak, 15. prosinca 2006. godine oko 20.25 sati, teško kršeći prometna pravila vozilom Renault Clio kod ulaza benzinske postaje Cernik, a kako bi skratio put u pravcu mjesta Čavli, ušao u južnu prometnu traku koja je bila namijenjena isključivo za promet vozila u smjeru sjevera odnosno Kikovice te dolaskom do 76 km i 600 m autoceste A6 oduzeo prednost prolaska Toyoti Yaris, kojom je upravljala pok. Višnja Filipović, tada 22-godišnjakinja. Ona je, izbjegavajući direktan udar vozila, naglo skrenula udesno uslijed čega se njeno vozilo više puta prevrnulo. Pok. Gordana Filipović, tada 18-godišnjakinja, ispala je iz stražnjeg desnog sjedišta na kolnik i od zadobivenih ozljeda preminula sljedećeg dana. Ostali putnici iz vozila (1987., 1987. i 1984.) lakše su ozlijeđeni.
Kriminalističkim je istraživanjem utvrđeno da se osumnjičeni 46-godišnjak, bez obzira na činjenicu da je uočio prometnu nesreću, nastavio kretati u smjeru juga i kod izlaska Čavle napustio autocestu A6. Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, uz posebno izvješće, doveden pritvorskom nadzorniku".