Na splitskom kolodvoru Predgrađe istražitelji Hrvatskih željeznica i Ministarstva unutarnjih poslova u subotu su simulirali uvjete na tračnicama kakvi su bili u trenutku nesreće nagibnog vlaka kraj Rudina. Na ravnom dijelu pruge poprskali su tračnice spornim protupožarni sredstvom, za koje vjeruju da je prouzročilo proklizavanje. Nakon desetak minuta manevarska lokomotiva "zaletjela" se brzinom od oko 50 km/h. Kako doznajemo od čitatelja koji je snimao vještačenje, zaustavni joj se put produžio čak četiri puta. Pri usporedbi s nesrećom treba uzeti u obzir da je nagibni vlak gotovo tri puta teži od manevarske lokomotive kojom su obavljali testiranje. Uz to, vozio je barem dvostruko brže, i to niz padinu, koja na dionici na kojoj je iskočio iznosi 2,5 posto. Zato je razumno pretpostaviti da je u trenutku nesreće zaustavni put bio još veći.
- Istražitelji su proveli nekoliko testova na splitskom kolodvoru. Manevarska lokomotiva djelovala je kao da kliže po ledu, a ne da vozi po tračnicama. Od kočenja nije bilo velike koristi - ispričao nam je autor snimki koji je želio ostati anoniman.
Tijekom trećeg testiranja lokomotiva je pokušala krenuti s mjesta. No zbog protupožarne tekućine uopće nije bilo trenja između tračnica i kotača vlaka. Oni su proklizavali, a nakon nekog vremena potrošio se njihov zaštitni sloj te su se deformirali. Manevarska lokomotiva teška 33 tone na kraju je jedva krenula, i to uz pomoć pjeskarenja. Riječ je o postupku izbacivanja pijeska iz vlaka na tračnice kako bi se povećalo trenje i olakšalo kretanje.
REKONSTRUKCIJA NESREĆE U SPLITU
1. Nakon prskanja protupožarnom tekućinom tračnicama je prošla lokomotiva
2. Na kolodvor je stigla brzinom od 50 km/h i počela kočiti
3. Zbog proklizavanja joj se zaustavni put uvelike produžio
4. S mjesta nije mogla krenuti bez pomoći pijeska
KARAMARKO: NAĆI ĆEMO KRIVCE ZA NESREĆU
Ministar Karamarko je za HTV govorio o rekonstrukciji nesreće u Splitu.
- Pokus je pokazao da je emulzija na tračnicama za tri puta produžila zaustavni trap iste lokomotive. Policija istražuje tko je odgovoran za nabavu emulzije, je li ona bila atestirana i je li dobavljač legalno ušao u sustav nabave - rekao je ministar.