To je to što me zanima!

Rekonstrukcija: Vlak smrti uopće nije mogao zakočiti

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
VJEŠTAČENJE U SPLITU: Iako je bila tri puta lakša i uz dvostruko manju brzinu od vlaka, lokomotiva se na testu jedva uspjela zaustaviti...
Vidi originalni članak

Na splitskom kolodvoru Predgrađe istražitelji Hrvatskih željeznica i Ministarstva unutarnjih poslova u subotu su simulirali uvjete na tračnicama kakvi su bili u trenutku nesreće nagibnog vlaka kraj Rudina. Na ravnom dijelu pruge poprskali su tračnice spornim protupožarni sredstvom, za koje vjeruju da je prouzročilo proklizavanje. Nakon desetak minuta manevarska lokomotiva "zaletjela" se brzinom od oko 50 km/h. Kako doznajemo od čitatelja koji je snimao vještačenje, zaustavni joj se put produžio čak četiri puta. Pri usporedbi s nesrećom treba uzeti u obzir da je nagibni vlak gotovo tri puta teži od manevarske lokomotive kojom su obavljali testiranje. Uz to, vozio je barem dvostruko brže, i to niz padinu, koja na dionici na kojoj je iskočio iznosi 2,5 posto. Zato je razumno pretpostaviti da je u trenutku nesreće zaustavni put bio još veći.
- Istražitelji su proveli nekoliko testova na splitskom kolodvoru. Manevarska lokomotiva djelovala je kao da kliže po ledu, a ne da vozi po tračnicama. Od kočenja nije bilo velike koristi - ispričao nam je autor snimki koji je želio ostati anoniman.
Tijekom trećeg testiranja lokomotiva je pokušala krenuti s mjesta. No zbog protupožarne tekućine uopće nije bilo trenja između tračnica i kotača vlaka. Oni su proklizavali, a nakon nekog vremena potrošio se njihov zaštitni sloj te su se deformirali. Manevarska lokomotiva teška 33 tone na kraju je jedva krenula, i to uz pomoć pjeskarenja. Riječ je o postupku izbacivanja pijeska iz vlaka na tračnice kako bi se povećalo trenje i olakšalo kretanje.

REKONSTRUKCIJA NESREĆE U SPLITU
1. Nakon prskanja protupožarnom tekućinom tračnicama je prošla lokomotiva
2. Na kolodvor je stigla brzinom od 50 km/h i počela kočiti
3. Zbog proklizavanja joj se zaustavni put uvelike produžio
4. S mjesta nije mogla krenuti bez pomoći pijeska

KARAMARKO: NAĆI ĆEMO KRIVCE ZA NESREĆU
Ministar Karamarko je za HTV govorio o rekonstrukciji nesreće u Splitu.
- Pokus je pokazao da je emulzija na tračnicama za tri puta produžila zaustavni trap iste lokomotive. Policija istražuje tko je odgovoran za nabavu emulzije, je li ona bila atestirana i je li dobavljač legalno ušao u sustav nabave - rekao je ministar.

Idi na 24sata

Komentari 15

  • jajopd 27.07.2009.

    bolje da je \"kriva\" neka mala nego da se ide istraživat u HŽ i ministarstva

  • polaris 27.07.2009.

    Zašto je morao kočiti.Ako je i kočio po nekoj logici trebao je vlak pratiti šine a ne iskočiti iz njih. Da nije možda prevelika brzina kumirala svemu tome.

  • sprinterica 27.07.2009.

    moguće je da je smejsa neadekvatna ali ne mora biti da je smjesa kao smjesa kriva nego vrijeme nanošenja smjese, koliko sam uspjela istražiti po netu i poloviti po vijestima ta smjesa se suši 4 sata i trebala je u ovom slučaju biti nanesena nakon prolaska spornog vlaka prema tome ako je to istina lako će se utvrditi tko je naredio mazanje a tko je obavio i jasno da niti jedan niti drugi nemaju pojma što rade

Komentiraj...
Vidi sve komentare