Žena je znala reći kako je bolje da ležim ispod auta nego ispod tuđe žene, smije se Vlado Škrtić (78) iz Generalskog Stola, kroz čiju garažu je prošlo više od 30 američkih automobila.
POGLEDAJTE VIDEO:
U Švedsku je otišao iz Generalskog Stola 1961. U Göteborgu je radio u brodogradilištu te u nekoj luci na istovaru brodova. Odmalena je lud za autima, a u Švedskoj se rodila posebna ljubav prema američkim automobilima. Posjetili smo ga nedavno u Generalskom Stolu, a dočekala su nas tri auta koji se rijetko viđaju na hrvatskim cestama. Ispred garaže su bili crveno-bijeli Dodge Coronet iz 1958., plavi Ford Mustang te posebna Volkswagen Buba prerađena za off road vožnju.
- Kao mali sam obožavao aute, a kad sam stigao u Švedsku, američki su automobili bili jeftini. Malo sam više zaradio, radio sam prekovremeno i tako sam kupio prvi američki auto. Bio je to Ford Fairlane iz 1957. godine. Koštao me tad 4500 švedskih kruna. Zatim sam kupio Plymouth Plazu, a u Švedskoj je takav auto vozila policija. Američke aute vozili su i mladi dečki koji su se pokazivali pred curama. Tad je bilo bitno tko ima veći auto - smije se Vlado. Kako su godine prolazile, stalno je mijenjao automobile. Imao je nekoliko Fordova T, zatim Mustange, a imao je i Lamborghini Countacha. Što se tiče nabave dijelova, kaže da su jeftiniji nego za Volvo.
- U Švedskoj ima dijelova kakvih god hoćete, pogotovo za američke aute. Dobit ćete dijelove prije nego za Volvo, a i jeftiniji su. U Švedskoj su ludi za takvim starim američkim automobilima. Ondje sigurno ima oko 5000 Chevrolet Corvettea raznih godišta. Mislim da ima više američkih auta nego u Njemačkoj. Ali znate, danas i koštaju takvi automobili - kaže Vlado.
Pohvalio nam se i Bubom za off road vožnju.
- Nabavio sam je ove godine u Švedskoj. Ondje ih prerađuju za off road. Ima 34 konja, a kad se vozim njome, u Hrvatskoj me s čuđenjem gledaju - kaže ljubitelj automobila.
Za ovakav hobi treba ipak imati i novca.
- Imao sam Chevrolet Impalu iz 1959. godine, koju sam prodao u Švedskoj. Takav auto ondje danas košta oko 50.000 eura. Najskuplji američki automobili su oni do 1960., a pogotovo Cadillac, koji košta 80.000 eura, a za taj iznos možete u Hrvatskoj kupiti kuću ili stan - kaže Vlado te dodaje da mu je najdraži auto Dodge Coronet, koji je preuredio za pet godina.
- Kad sam ga uzeo 2003., nije imao niti lajsne, niti motor, niti mjenjač. Ima 250 konja. Dijelove za njega nabavio sam u Švedskoj gdje sam znao po jedan dio voziti i po 300 kilometara. Ako bih ga prodavao, to bi bilo jedino u Švedskoj jer u Hrvatskoj kažu da to puno troši i nema previše interesa. Dijelove za njega platio sam 9000 eura bez radova, a auto sam platio 2500 eura - rekao je Vlado te dodao da svoje aute ne bi mijenjao za nove, pa čak niti za Mercedes.