Tjeraju me da auto star devet godina prodam u Italiji, gdje ne mogu dobiti puno za njega, pa u Hrvatskoj za taj iznos kupim puno stariji. A žale se da imamo stari vozni park, požalio nam se čitatelj.
U Italiji živi 15 godina i želi vratiti se u Hrvatsku. Htio je dovesti i auto proizveden 2008., koji je kupio prije četiri godine.
- Platio sam homologaciju, a tek potom saznao da moram platiti i trošarinu. Rekli su da je za mene jednaka procedura kao za onoga tko živi u Hrvatskoj i ode u Italiju kupiti auto. Što je još gore, prvo su mi rekli da je trošarina oko 16.000 kuna, a potom da je 12.800. Kao da smo na tržnici - priča čitatelj i dodaje da je u Italiji platio sve potrebne poreze.
- Kolega je prebacivanje auta s talijanskih na njemačke tablice platio 48 eura, a mene će hrvatske stajati 2000 eura ili više. Ako smo svi u Europskoj uniji, zašto nemamo jednake propise - postavlja opravdano pitanje.
U Poreznoj upravi našeg Ministarstva financija kažu kako je riječ o takozvanom registracijskom porezu, koji se plaća prilikom prve registracije motornog vozila, te da istovjetan porezni oblik ima većina članica EU.
- Njemačka, koja je navedena u upitu, spada u manji broj članica Unije koje taj porezni oblik ne primjenjuju - kažu u Poreznoj upravi te objašnjavaju kako u Zakon o posebnom porezu na motorna vozila nisu prenesene odredbe iz europske direktive o oslobođenju od poreza za trajni uvoz individualnog osobnog vlasništva iz države članice.
- Sud Europske unije je u tri presude zauzeo stajalište da se oslobođenje od poreza ne odnosi na oporezivanje motornih vozila kad se pojedinci trajno sele iz jedne članice EU u drugu nego to područje članice mogu urediti nacionalnim propisima - kažu u Poreznoj upravi.
Hrvatski predlagači zakona, kao i oni koji su ga izglasali, očigledno su se složili da se to područje uredi tako da ljudima koji se vraćaju iz inozemstva mogu uzeti što više.
A da se naš čitatelj vratio u Hrvatsku prije mjesec dana, ne bi morao platiti spornu trošarinu, tj. posebni porez na motorna vozila. On vrijedi od 1. siječnja 2017. te se plaća na temelju vrijednosti motornog vozila i emisije ugljikova dioksida.
Njegovim uvođenjem država si je na godinu osigurala oko 60 milijuna kuna dodatnih prihoda. Manji automobili u pravilu su skuplji, i to od 600 do 1500 kuna.
Novim limuzinama srednje klase s jačim motorima cijene su pale, a porasle su onima s manjom snagom. No Mercedes S-klasa Cabrio S65 AMG pojeftinio je oko 140.000, a Rolls-Royce Phantom i do 500.000 kuna. U Hrvatskoj su nameti na manje aute oko 30 posto. U Sloveniji su 22, a u Njemačkoj 19 posto.
Tko vozi auto registriran u drugoj državi, mora platiti davanja čak i ako nije vlasnik
Krši zakon onaj tko upravlja autom registriranim u drugoj državi članici EU, a nije ostvario pravo na izuzeće od plaćanja trošarine. Morat će platitri taj posebni porez na motorna vozila, bit će pokrenut prekršajni postupak, a policajci i carinici mogu mu i oduzeti vozilo. Ako je vozilo registrirano izvan EU, naplatit će mu i carinu te PDV.
6 mjeseci je rok za registraciju
Tko se seli u drugu državu članicu i doveze automobil, treba ga registrirati i platiti sve pristojbe najkasnije šest mjeseci od dolaska u drugu državu
50 eura plaća povratnik u Njemačku
Poreze slične Hrvatskoj ima većina članica EU, ali ne i Njemačka. Tamo se brinu o svojim građanima.
Trošarina u kunama iznosi - 12.800 kuna
Povratnik u Hrvatsku mora platiti oko 1700 eura samo za trošarinu na auto koji dovozi.