Kako bi dodatno potaknuli razvoj malog i srednjeg poduzetništva te obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, Poslovni dnevnik, Večernji list i 24sata u suradnji s gradovima i županijama organiziraju Festival poduzetništva, obrtništva i OPG-ova pod imenom “Moja poduzetna Hrvatska”.
Važnost malog i srednjeg poduzetništva te OPG-ova spoznali su i institucionalni partneri Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska zajednica županija i Hrvatska poljoprivredna komora, koji su se priključili projektu. Do siječnja 2017. godine u 15 hrvatskih gradova bit će izloženi prodajni sajmovi, predstavit će se stari zanati, organizirati radionice te gastro i kulinarske radionice. Ovo je najveća nacionalna manifestacija koja okuplja lokalne i nacionalne male i srednje poduzetnike, obrtnike i OPG-ove. Cilj ovoga festivala je popularizacija i promocija poduzetništva i obrta. Pokretanje ovoga projekta idealna je prilika za predstavljanje malih i srednjih poduzetnika na sajmovima diljem Hrvatske te njihovih proizvoda i usluga.
- Moramo biti svjesni toga da u segmentu poduzetništva investirati znači imati perspektivan zadatak. Ovo je jedan od događaja kojim želimo uz pratnju medija popularizirati uopće poduzetničku svijest, stvoriti poduzetničku klimu i pokušati uvjeriti poduzetnika da se u ovom trenutku, barem u Ministarstvu poduzetništva, događaju malo drugačija razmišljanja. Ne razjedinjava se, nego se okuplja poduzetnike koji moraju sudjelovati u ovakvim poduzetničkim poduhvatima te ih se sluša kako bi svima nama u konačnici bilo lakše. Svaki poduzetnik u realnom sektoru voli učiti na tuđim pogreškama, a najgore mu je kad uči na svojima. Na ovakvim događajima posjednemo poduzetnike za isti stol kako bi razmijenili poslovna iskustva - kaže ministar poduzetništva Darko Horvat.
Kako tvrdi Goran Pauk, predsjednik Zajednice županija i župan Šibensko-kninske županije, kao nositelji gospodarskog razvoja županije znatno pridonose povećanju učinkovitosti, kvalitete i konkurentnosti maloga gospodarstva te smanjivanju nezaposlenosti.
- Ovaj projekt itekako znači za Zajednicu županija. To je udruga koja okuplja sve članove, znači svih 20 županija i Grad Zagreb. Jedna od osnovnih djelatnosti nam je promoviranje i poticanje gospodarstva. A ovakve akcije su jedna od pomoći da se priča, prenose razmišljanja, stvara poduzetnička klima, a i da se konkretno nešto radi - kaže nam Pauk objašnjavajući kako se u Šibensko-kninskoj županiji pomaže poduzetnicima.
- U Šibensko-kninskoj županiji kao dio potpore su direktne subvencije iz proračuna. Od 300 do 400 tisuća kuna godišnje se odvoji za potpore poduzetnicima za edukaciju, za marketinške aktivnosti, ekoproizvodnju... S druge strane, omogućujemo poduzetnicima dobre kreditne linije u suradnji s ministarstvima, i to sa subvencioniranim kamatama. Osiguravamo jamstvene fondove za poduzetnike koji su bitni za start-up tvrtke i one koji su tek počeli garantirati za poduzetnički pothvat - objasnio je okupljenima.
Hrvatska obrtnička komora niz godina okuplja obrtnike i zastupa njihove interese.
- Kroz sudjelovanje na Festivalu, poduzetnici će imati priliku promovirati svoje proizvode i usluge. HOK će im pružiti logističku potporu kako bi se predstavili na što kvalitetniji način. Naš posao je često puta nevidljiv, ali mi utječemo na zakonske prijedloge. HOK je do sada bila jedina obrtnička institucija koja je brinula o obrazovanju,a drago mi je da se sad uključila i Hrvatska gospodarska komora − kaže Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK).
Hrvatska gospodarska komora smatra kako je edukacija poduzetnika izuzetno bitna i nužna, a kroz svoj rad oni im to omogućuju.
- Hrvatska gospodarska komora u svom članstvu ima preko 120.000 članica i od kojih su 99 posto mali i srednji poduzetnici. Upravo zato i podržavamo ovakve akcije, ali i provodimo niz aktivnosti. U dobroj suradnji i komunikaciji s novom Vladom, mi smo potaknuli ukidanje energetskog certificiranja za privatne iznajmljivače što županije, pogotovo u Dalmaciji, znaju koliko je bitno. Za poduzetnike smo uspostavili edukacije koje su također jako bitne. Izuzetno nam je bitno kreirati poslovni sustav u kojem će naše članice jednostavno dolaziti do sredstava i poticaja- rekao je Želimir Kramarić iz HGK.