Pošalješ razglednicu iz Rija 2001. godine, a stiže primaocu 2020., smije se Zagrepčanin, čiji mu se prijatelj “pohvalio” kako je nakon 19 godina dobio razglednicu iz Brazila.
- Pitao me zašto mu nisam rekao da ponovno putujem u Južnu Ameriku. Nažalost, nisam putovao ja. Putovala je razglednica, i to puno puta oko svijeta, čini se - rekao je pošiljatelj.
Hrvatska pošta dostavlja pošiljke na području Hrvatske i nema informacija o tome gdje se razglednica nalazila i zašto je do nas putovala toliko godina.
- Nakon što je prispjela u Hrvatsku, dostavili smo je za nekoliko dana, sukladno zakonskim rokovima - objašnjavaju iz Hrvatske pošte.
Prema brojevima na pečatima, može se pretpostaviti kako je razglednica doista godinama bila u Brazilu. Ipak je to velika država.
Ima problema s poštanskim pošiljkama i u maloj Hrvatskoj. Jedna iz Šćitarjeva nije stigla do Njemačke, nego je ostala u obližnjoj Velikoj Gorici.
- Pitala sam u Pošti mogu li u paketu poslati likere. Prema njihovim uputama, zamotala sam boce u foliju s mjehurićima. Paket dugo nije stigao na odredište, a ja sam još dulje pokušavala saznati gdje je ‘zapeo’. Konačno sam vidjela zapisnik o povratu pošiljke i saznala kako je vraćena iz sigurnosnih razloga. Od osam boca, jedna je bila razbijena, a druga je nestala - ispričala je čitateljica iz Šćitarjeva.
U Hrvatskoj pošti objašnjavaju kako tekućine trebaju imati adekvatno i čvrsto unutarnje pakiranje koje smanjuje mogućnost oštećenja.
- Tekućine trebaju biti zatvorene u nepropusnim spremnicima smještenima u bloku stiropora unutar kutije. Na našim internetskim stranicama dostupne su upute za pakiranje paketa - kažu u Hrvatskoj pošti.
Dodaju kako korisnik može podnijeti prigovor pisanim putem u poštanskom uredu, poštom ili putem online obrasca. Utvrdi li se odgovornost Hrvatske pošte, korisnik ima pravo na naknadu štete koje je propisano Zakonom o poštanskim uslugama i općim uvjetima davatelja usluge.
Prigovoriti se može u slučaju više naplaćene poštarine, gubitka pošiljke, prekoračenja roka za prijenos ili uručenje pošiljke, neobavljene ili necjelovite usluge te kad je pošiljka oštećena ili je njezin sadržaj umanjen.
HAKOM: Nema zagarantiranih rokova za isporuku
Nisu predviđeni garantirani rokovi prijenosa i uručenja poštanskih pošiljaka u međunarodnom poštanskom prometu. Razglednice, dopisnice i čestitke nemaju broj za praćenje pa nije moguće utvrditi kretanja od prijamnog ureda do odredišta, kažu u nadležnoj regulatornoj agenciji HAKOM.
1. Prigovor se može podnijeti u roku od tri mjeseca od dana predaje pošiljke u unutarnjem prometu, a u roku od šest mjeseci u međunarodnom, kažu u Hrvatskoj pošti.
2. Ako korisnik nije zadovoljan pisanim odgovorom, može podnijeti pritužbu povjerenstvu za pritužbe potrošača pri davatelju usluge, dodaju u regulatornoj agenciji HAKOM.
3. Korisnik koji nije zadovoljan odgovorom povjerenstva može u roku od 30 dana podnijeti zahtjev za rješavanje spora HAKOM-u, koji to treba riješiti u četiri mjeseca.