Hrvatski će građani tijekom ovogodišnjeg prosinca potrošiti oko 11,5 milijardi kuna, što je pola milijarde kuna više nego u prosincu lani, procijenila je u nedjelju pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Tomislava Ravlić.
Vezano uz procjenu ovogodišnje blagdanske potrošnje, Ravlić je na konferenciji za novinare u HGK kazala da se tijekom prosinca najviše kupuju hrana - odojci, purice, suhomesnati proizvodi, namirnice za kolače - potom piće, igračke, knjige, elektronička oprema, božićne dekoracije i slično.
- Pozivam hrvatske potrošače da tijekom prosinca prednost daju domaćim proizvodima jer će samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda blagotvorno djelovati na naše gospodarstvo - rekla je Ravlić.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi istaknula je kako je trgovina na malo značajna hrvatska gospodarska djelatnost koja u bitnome doprinosi kreiranju BDP-a, to jest poveznica je industrije i krajnjeg potrošača.
Culi je navela da se promet u trgovini na malo u prvih devet mjeseci ove godine kretao po prosječnoj stopi od 2,1 posto, odnosno da promet u trgovini na malo raste već 14 mjeseci za redom.
Pritom je najveće ovogodišnje povećanje u trgovini na malo bilo u travnju, 4,1 posto te u srpnju 4,5 posto što je prema Culi posljedica dobre turističke sezone. U rujnu, a u odnosu na kolovoz, trgovina na malo povećana je za 1,3 posto.
Inače, Culi je kazala kako je prosječno kretanje trgovine na malo u državama Europske unije iznosilo tri posto.
Posljednje dvije godine, istaknula je, dolazi do oporavka potrošnje, nazire se potrošački optimizam.
- Oporavak trgovine na malo osjetili smo već lanjske godine kada je iznosio 0,4 posto, a ove će godine biti još izraženiji. Ako gledamo hrvatsko tržište, to je posljedica dobrih mjera ekonomske politike, pomaka u makroekonomskim kretanjima, nešto povećane neto plaće, ali i oporavka kompletne eurozone - istaknula je Culi.
Za nju sama prosinačka potrošnja može biti poticajna u smislu gospodarskog oporavka. Istaknula je i kako je, prema neovisnim istraživanjima, 80 posto hrvatskih građana spremno izdvojiti nešto više novca ako se radi o hrvatskom proizvodu.
Inače, u posljednjih 15 godina, potrošnja u prosincu bila je najniža 2001. godine kada je iznosila pet milijardi kuna, oporavak je bio ekonomski najpropulzivnijih 2007. i 2008., da bi prošlogodišnja blagdanska potrošnja završila na 11 milijardi kuna.
- Krizne godine dovele su do toga da se ponašanje potrošača promijenilo, gleda se svaka kuna, na poklone se troši nešto manje, a potrošači danas uglavnom traže što praktičnije proizvode - zaključila je direktorica Culi.