Vlada je poslušala studiju i odluka je pala - gradit će se Pelješki most.
- Od svih ponuđenih opcija spajanja juga Hrvatske, najprihvatljivija je gradnja redizajniranog Pelješkog mosta - kazao je u ponedjeljak ministar mora, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. No, još ništa nije gotovo. Sada tek slijedi izrada nekoliko studija koje zatim tek treba odobriti Europska komisija, budući da će EU financirati većinu od oko 220 milijuna eura koliko će gradnja mosta vjerojatno koštati.
- Moji suradnici i ja, pa čak i kolege, živimo s tim mostom već zadnjih 15 godina. Do sada je napravljeno 30-ak projekata, a jedan je dobio i građevinsku dozvolu, te je započela gradnja, ali je i stala. Ovim novim projektom sve je smanjeno, ali procjena je da bi most sada trebao koštati između 195 i 205 milijuna eura, ali to je procjena - rekao je za Dnevnik 3 HRT-a Jure Radić, direktor Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH).
Radić navodi da će most imati dvije trake s mogućnošću da se od zaustavnih traka možda u jednom trenutku napravi proširenje, što Radić i zagovara jer tek most s četiri trake vidi kao pravu vezu između krajnjeg juga i ostatka Hrvatske.
'Visina mosta je stvar politike, a mogao bi se izgraditi za tri godine'
- Visina mosta bit će određena za nekih 20 dana, to je stvar politike. Bitno je da se sačuva sve ono što je do sada sagrađeno. Optimalno vrijeme za gradnju je tri godine. No, nužno je da se ne radi nova već izmjena i dopuna postojeće građevinske dozvole, time bi se značajno skratio postupak - rekao je Radić.
Na upit imaju li naše tvrtke šanse da dobiju posao gradnje mosta Radić je kazao da se u krizi dogodilo mnogo toga, te da će za tako nešto trebati veliki napori.
Na pitanje vidi li sebe u izgradnji Pelješkog mosta Radić je rekao: 'Vidim sebe kao čovjeka koji bi kraj svoje karijere trebao doživjeti na tom mostu, barem u vidu projektantskog nadzora'.
'U Europi je veliki interes za gradnju Pelješkog mosta'
Radić napominje kako je u Europi veliki interes za Pelješki most.
- To će biti najveći most u Europi koji se gradi. Svatko će htjeti u tome sudjelovati - rekao je čelnik IGH.
Što se, pak, tiče samog IGH, Radić je kazao kako su završili predstečajnu nagodbu, te da sada kreću ispočetka.
- Ponosni smo. Svi koji su morali otići, dobili su otpremnine i zbrinuli smo ih. Otišli su bez ikakvih 'potresa', i na to smo ponosni - rekao je Radić.