Procurio je Putinov priručnik za ruske medije, javlja portal Meduza. Nakon eksplozije Krimskog mosta, ruski mediji koji su pod izravnom kontrolom političke vlasti dobili su uputu da vijest prenesu na način da eksplozija nije izazvala paniku.
POGLEDAJTE VIDEO:
Naprotiv, da je potaknula jedinstvo i da nema straha kod Rusa.
U uputama koje je Kremlj naredio, jasno stoji da je histerija oko eksplozije mosta bila umjetna.
- Šteta je preuveličana propagandom Kijeva. Kao rezultat napada na Krimski most, američki establishment podijeljen je oko pitanja podrške ukrajinskoj terorističkoj državi - stoji u uputama državne administracije.
U propagandnim su se medijima tako mogli pronaći naslovi poput "Ljudi dijele benzin, besplatno produljenje smještaja turistima, svi pomažu" i slično. Sve su to, kako navodi Meduza, upute koje dolaze od samog Putina. Stranice novina i portala pune su tekstova kako je ukrajinska vojska slomljena i da nema šanse dalje napredovati kod Hersona, kako je Zapad u ratu protiv njihove države te kako je u Zaporižji na fronti jednak broj Ukrajinaca i stranaca u ukrajinskim postrojba.
Sve to, potvrđuju fotografije i svjedočanstva s terena, nema nikakvo uporište. Ipak, Putinovi suradnici su u razdoblju od travnja do listopada ove godine priredili deset sličnih priručnika na tu temu s javnim uputama za medije pod kontrolom Kremlja.
Uredništvo je gotovo fiktivno, s obzirom da u uputama stoji da se agenda određuje prema onomu što Putin kaže.
Primjer je vijest o aneksiji ukrajinskih teritorija Ruskoj Federaciji. Tada je prva i najvažnija vijest morala biti ona o rezultatima ankete po kojoj 75% Rusa ima pozitivan stav o aneksiji, dok njih čak 83% podržava stav da Rusija treba štiti interese građana na okupiranim područjima, čak iako to može dovesti do komplikacija odnosa sa drugim državama.
U priručniku je poseban naglasak stavljen na emocije koje tekstovi mogu izazvati kod ruske publike.
Aneksija ukrajinskih teritorija tako je trebala probuditi osjećaje jedinstva i okupljanja, a napad na Krimski most koheziju.
S početkom ruske invazije na Ukrajinu, proruski mediji bili su većinom orijentirani na poticanje povjerenja i ponosa, no nakon uspješne protuofenzive ukrajinskih snaga, okrenuli su se ka poticanju "nade".