Bivši direktor agencije Kompas Zagreb Ivan Pukšar u petak je odbacio sve informacije koje je na današnjoj konferenciji za novinare iznio sadašnji većinski vlasnik te agencije Matko Bolanča, ustvrdivši da su neistinite i da njima Bolanča 'krivnju za svoj neuspjeli projekt preuzimanja Kompasa Zagreb prebacuje na bivšu upravu' te 'skriva vlastitu nesposobnost'.
- Vezano uz informacije koje su danas podijeljene novinarima na press konferenciji u Kompas Zagreb, odlučno odbacujemo sve navedene informacije kojima Matko Bolanča krivnju za svoj neuspjeli projekt preuzimanja turističke agencije Kompas Zagreb d.d. pokušava prikazati kroz prije svega neistinite podatke o poslovanju tvrtke od prije nekoliko godina te na bivšu Upravu tvrtke, iako je ključno pitanje što se dogodilo s tvrtkom nakon preuzimanja - ističe u dopisu medijima Pukšar.
'Uredno smo podmirivali svoje obaveze'
Tvrdi da time 'Bolanča odvraća pažnju i odgovornost sa činjenica da je Kompas u nekoliko zadnjih mjeseci od svojih klijenata i poslovnih partnera naplatio značajna novčana sredstva za koja nije bio u mogućnosti pružiti uslugu niti vratiti novac, koji je očito nestao.
Pukšar kaže da se navedeni netočni i neprovjereni podaci o poslovanju Kompasa odnose na sada već davna protekla razdoblja i niti na koji način ne predstavljaju nikakvo dugovanje koje bi bivši vlasnici prenijeli na novog kupca.
- Tvrtka je u trenutku kupnje/prodaje uredno podmirivala i podmirila sve svoje financijske obveze. Cijela transakcija prodaje trajala je više od godinu dana nakon temeljite dubinske analize od strane renomirane revizorske tvrtke te odvjetničkog ureda u kojoj je razmijenjeno desetke tisuća dokumenata. Budući vlasnik bio je precizno upoznat s načinom rada i organizacijom poslovanja te sa svim financijskim podacima a o čemu postoji sva potrebna dokumentacija koju smo spremni dostaviti svim institucijama - naglašava Pukšar.
Pokretanje stečaja
Ističe i da 'odlučno odbacuju i bilo kakvu vezu s nastalim slučajem koji je plod loše namjere i neznanja od strane trenutno odgovornih osoba, a što ćemo i dokazati'.
U dopisu posebno napominje i da ga u zadnjih godinu dana trenutni vlasnik nije kontaktirao niti na koji način, da mu nije predočen makar i jedan sporni dokument te poručuje da je 'konsterniran činjenicom da netko može izaći pred javnost s ovakvim objedama, skrivajući iza njih vlastitu nesposobnost'.
- Osim ukoliko se ne radi o nekim drugim namjerama, a za koje će se tek utvrditi činjenice koje ću podastrijeti na uvid - navodi Pukšar.
- U ovom trenutku najbitnije je utvrditi na koji način će Kompas Zagreb putnike obeštetiti u najkraćem mogućem vremenu i vratiti im njihov novac, a na što očito potpuno nepripremljeni Bolanča nije znao odgovor - kaže u dopisu Pukšar.
Time je reagirao na današnje Bolančine izjave odnosno nove informacije iz agencije Kompas Zagreb, među kojima je i ona o predaji zahtjeva nove uprave te agencije za pokretanjem stečaja.
Bolanča naime na konferenciji za medije u petak nije gotovo ništa govorio o poslovanju Kompasa, niti kako je došlo do problema u toj agenciji, ali je novinarima dao materijale u kojima se uz ostalo navodi da je u svibnju ove godine uprava dobila izvješće revizije za 2017. s obuhvatom ispravaka 2016. godine, a kojim je, kako se navodi, utvrđena osnovana sumnja na računovodstvenu prijevaru za 2016. i prethodne godine.
'Problemi u Kompasu odgovornost su vlasnika'
Tako se spominje i umanjenje prihoda s 84 na 80 milijuna kuna, uz povećanje rashoda s 83 na 100 milijuna kuna, što, umjesto pozitivnih 300 tisuća kuna, u stvari rezultira gubitkom od 20,7 milijuna kuna.
Zbog lažno prikazanih brojki, kako je pokazala revizija u poslovanju za 2016., te lažno prikazanog kapitala, obveza prema dobavljačima i aktive, a koje su sve manje nego su bile prikazane, Bolanča je rekao da je Kompas Zagreb 25. rujna ove godine protiv odgovornih osoba podnio kaznenu prijavu DORH-u.
Sve te informacije komentirao je za Hinu i predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK Boris Žgomba, ocjenjujući da su problemi u Kompas Zagrebu prije svega 'djelo i odgovornost vlasnika i njihovih neodgovornih odluka'.
Poručuje pritom i da su 'putničke agencije u Hrvatskoj zdrave i kvalitetne te skrbe o putnicima puno kvalitetnije i odgovornije nego je činio Kompas Zagreb u zadnje vrijeme'.
Za stečaj koji sada 'visi' nad agencijom Kompas Zagreb, Žgomba kaže da je to 'na žalost pravna činjenica te da svi koji imaju bilo kakav odnos s tom agencijom i potraživanja, bilo putnici, bilo partneri, bilo radnici, s tim potraživanjima ulaze u stečajnu masu i moći će se naplatiti tek po okončanju tog postupka za kojeg se teško može predvidjeti i kada će početi i kada će završiti'.