Djeca u jednoj zagrebačkoj školi ni danas nisu išla na nastavu u znak prosvjeda zbog učenika koji je u njihovu školu premješten nakon što se, zbog njegovog maltretiranja, iz druge škole ispisao gotovo cijeli razred koji je on pohađao.
- Naša djeca ni danas ne idu u školu, a u znak solidarnosti pridružili su nam se danas i roditelji djece iz ostalih razreda i većina ih nije poslala svoju djecu u školu. Ono što očekujemo je da dobijemo odgovore na pitanja koja smo putem medija odaslali i jasno iskomunicirali prema ravnatelju. Nadamo se već danas na tom sastanku Vijeća roditelja da ćemo dobiti neke konkretnije informacije. Ponavljamo, nemamo nikakvu informacij o cijeloj situaciji. Djeca od 10 godina, ono što su oni sve primjetili, prenijeli su nama. Mi smo na to reagirali i želimo ih zaštititi i ono što mi želimo je da učionica bude mjesto rada, učenja, druženja, a ne neko mjesto gddje će se oni morati boriti, opravdavati i stalno razgovarati o nekim problemima sa učiteljicom - kazao je jedan od roditelja djece koja pohađaju razred s nasilnim učenikom.
O svemu se oglasilo i Ministarstvo obrazovanja.
- Predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i Grada Zagreba danas su u školi održali radni sastanak s cjelokupnom stručnom službom. Tijekom dana održat će se roditeljski sastanak s roditeljima spomenutog razrednog odjela, kao i vijećem roditelja škole, na kojem će roditeljima biti prezentirani konkretni daljnji koraci s ciljem što uspješnijeg rješavanja situacije. Detaljnije informacije, zbog zaštite prava i interesa učenika, nismo u mogućnosti iznositi - poručili su iz Ministarstva.
Podsjetimo, Ministarstvo znanosti i obrazovanja u petak je apeliralo na "roditelje i ostale koji žele doprinijeti rješavanju tog slučaja na empatiju i ljudskost", napominjući da je "riječ o djetetu koje ima 10 godina", te poručilo da školi stoje na raspolaganju za svu pomoć.
Roditelji su u nedjelju prozvali Ministarstvo da "uporno u javnosti govori kako su sve osigurali, ali u praksi to apsolutno ne drži vodu".
Roditelji su zato apelirali na institucije da dječaka hitno izdvoje iz kolektiva kako bi se napravila njegova kompletna psihofizička procjena, a u koju trebaju biti uključene sve stručne službe.
Pozivaju da se temeljem tih procjena vidi je li dječaku potrebno individualno školovanje ili školovanje u kolektivu pod točno definiranim i unaprijed dogovorenim mjerama koje će se u praksi nesmetano provoditi.
Također, traže da škola i struka imaju veće ovlasti u donošenju odluke u promjeni oblika školovanja i da se izmjenama zakona i pravilnika skrati procedura za realizaciju mjere.
Referirajući se na izjave Ministarstva da nisu dovoljno empatični, roditelji su poručili da baš zbog toga što jesu empatični, jedini javno apeliraju da se dječaku "koji je žrtva tog nesmotrenog i bešćutnog sustava" što prije pomogne, a da se pritom zaštite njihova djeca.