U posljednjih sedam godina u prve razrede osnovnih škola upisalo se pet tisuća manje učenika. Posebno su zabrinjavajuće brojke o prvašićima koji ponavljaju razred, a takvih je prije sedam godina bilo 213, tri godine kasnije 161, a lani 129, javlja HRT.
- To je zabrinjavajuća stvar da i jedno dijete padne razred. Obrazovanje je enormno važno za uspjeh u životu čak i za zdravlje u životu - rekla je profesorica Gordana Kuterovac s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Učiteljica Ivana Bašić iz OŠ Opuzen smatra kako u prva dva razreda ne bi trebalo biti brojčanih ocjena. Na taj bi način, dodaje, učenici mogli razviti radne navike i prilagodili se školi, a učitelji bi mogli sustavno pratiti napredovanje učenika.
- Za upis djeteta u 1. razred imamo cijeli stručni tim i školsku liječnicu. Za pad razreda imamo učitelja koji ispadne glavni krivac, a zapravo trebala bi cijela ta skupina odlučivati je li to dijete spremno za 2. razred ili ne - kaže Sandra Vuk, učiteljica iz Područne škole Kerestinec.
Snježana Komarčić iz zagrebačke škole u Središću ove godine prvi put ima 'prvašiće'. Smatra kako je za dijete najbitnije da ono osjeti "da u toj priči nije samo i ida ima podršku, da nije neuspješno i manje vrijedno zato što mu nešto ne ide".
20 tisuća neopravdanih izostanaka 'prvašića'
U današnje vrijeme, slažu se profesorice, svaka škola treba obvezno imati i psihologa, pedagoga i defektologa. U prilog tomu govori još jedan zabrinjavajući podatak - da svake godine učenici prvih razreda imaju više od milijun sati izostanaka, od toga neopravdanih oko 20 tisuća.
Brojevi nisu nimalo poticajni, a mnogi po tko zna koji put kažu - sustav je zakazao. I to baš na onima koji su još itekako nesigurni.