Američki ogranak talijanskog proizvođača odjeće Diesela, brenda najpoznatijeg po trapericama, u utorak je proglasio stečaj zbog sve većih gubitaka, pada prodaje, visokih najamnina i kibernetičkih prijevara.
Američka podružnica talijanske tvrtke podnijela je zahtjev za zaštitom od vjerovnika američkom stečajnom sudu u Delawareu. Matična kuća tvrtke nije uključena u zahtjev.
Iz Diesel USA podsjećaju da su od osnivanja 1995. godine bili jedini distributer Dieselovih proizvoda u SAD-u.
Zahtjev za zaštitom od vjerovnika objašnjavaju padom maloprodajnog sektora i šestogodišnjim razdobljem gubitaka, tijekom kojeg im je prodaja potonula za 53 posto, na 104 milijuna dolara.
Kao dodatne razloge navode krađe i kibernetičke prijevare koje su ih tijekom tri godine stajale 1,2 milijuna dolara.
U sudskom podnesku ističu da imaju 50 do 100 milijuna dolara imovine i 10 do 50 milijuna dolara obveza.
Stečajevi zbog procvata online shoppinga
Direktor kojem je povjerena zadaća restrukturiranja poslovanja Mark Samson u podnesku napominje da podružnica neće biti potpuno zatvorena, ali će raskinuti ugovor o najmu za neke od ukupno 28 trgovina čiji najmodavci nisu spremni sniziti najamninu. Zato kompanija bilježi velike gubitke, tvrdi Samson.
Prema njegovim riječima, trogodišnji poslovni plan tvrtke uključuje fokus na profitabilnije trgovine, poboljšanje proizvodnih linija i rad s influenserima na društvenim mrežama kako bi privukli milenijalce, generaciju Z i druge nove kupce.
Uspješna reorganizacija omogućila bi američkom Dieselu da posluje kao 'prepoznatljiv i profitabilan brend', rekao je Samson.
Proteklih su godina mnoge maloprodajne tvrtke otišle u stečaj ponajviše zbog okretanja potrošača kupnji na internetu.
Taj je trend nedavno pogodio i lanac trgovina cipelama Payless Inc. koji je prošlog mjeseca najavio zatvaranje oko 2.500 trgovina.
Stečaj Diesel USA nadovezao se na onaj tvrtke Levi Strauss&Co, koja je 1873. prva kreirala traperice. Proizvođač levisica objavio je stečaj 13. veljače a namjeravaju se vratiti na američku burzu nakon 34 godine izbivanja i ponovo organizirati početnu javnu ponudu dionica.