To je to što me zanima!

Pronađeno loše gorivo može uzrokovati oštećenja motora

Još nije donijeta zabrana prodaje takvog goriva, možda bude već u utorak kad dobijem svu dokumentaciju, kaže pomoćnik ministra gospodarstva Ismar Avdagić
Vidi originalni članak

Kod goriva je pronađen problem s filtrabilnošću te kod dizelskih je utvrđena neadekvatna kvaliteta koja uzrokuje gašenje motora. Gorivo je moralo izdržati -15°C, a izdržalo je -13°C. Također kod jednog dizelskog goriva pronađen je niži cetanski broj, a kod benzinskog niži oktanski broj. To može uzrokovati oštećenja na motoru, rekao je Ismar Avdagić, pomoćnik ministra gospodarstva u emisiji HRT-a Otvoreno u kojoj se analizirala kvaliteta, kontrola i cijena goriva.

- Pun sam razumijevanja za interese potrošača. Nažalost svako imenovanje i proglašavanje krivim narušilo bi sudski postupak koji je u tijeku. Zakon o pravu na pristup informacijama zabranjuje davanje informacije koji bi doveo u pitanje odluku suda. Cilj je bila specijalna prevencija, kazniti one koji varaju, i generalna prevencija, poslati poruku ostalima da se ne mogu tako ponašati. Još nije donijeta zabrana prodaje takvog goriva, možda bude već u u utorak kad dobijem svu dokumentaciju - rekao je Avdagić.

No, Željka Marušića, prometnog stručnjaka, smeta licemjernost Vlade.

Marušić: Ovo je licemjerno i obična demagogija

- Prvo sam razočaran dvostrukim mjerilima - kada vozite 180 km/h odmah vas proglase krivima bez da se uređaji za kontrolu brzine testiraju i država se obruši na vas. Ali država se ne može obrušiti na velike i zato se ne kaže čije je gorivo nekvalitetno - to je licemjerno. Prodaje se gorivo od 95, 98, i 100 oktana i ne vjerujem da je gorivo bilo toliko loše i da je imalo manje od 91 oktana kada bi se motori automobila oštetili.  Ovi nedostaci su beznačajni. S druge strane ne govori se da su sva goriva  ispunila kriterij sumpora, olova. Zašto se to krije, ovo je demagogija i to predizborna jer se želi poslati poruka 'mi kontroliramo i štitimo građane' -  rekao je Marušić.

Štern: Ova akcija se nekad radila dnevno

- Akcija je bila pokazna vježba na nešto što se nekad radilo dnevno. Zašto je ukinut državni inspektorat koji je gorivo kontrolirao još u cisternama na granici nije mi jasno. Vršile su se dnevne kontrole na granici, benzinskim postajama. Često se dogodi da se ekipa s benzinske dogovori da neka cisterna, koja prevozi lošije gorivo, istanka to gorivo lošije kvalitete na crpku i to se događa kontinuirano. Kad ne znate kad dolazi kontrola oprezniji ste, a ova je bila čak i najavljena, a i provode se sporadično pa se manje pazi - smatra Davor Štern, bivši predsjednik Nadzornog odbora INA-e.

Štern navodi da niska cijena nafte ovisi o nekoliko faktora: recesiji, većoj proizvodnji, manjoj potrošnji, nepostizanju dogovora OPEC-a o kvotama proizvodnje, iskorištavanju nafte iz uljnog škriljevca u SAD-u koje se širi u Europu, a i burze su prestale na temelju panike dizati cijene i stvarati ekstra profit. 

- Ne bih to nazvao stagnacijom, cijena nafte vraća se na normalu - rekao je Štern.

Linić: U idućih nekoliko tjedana cijena goriva pada za još 50 lipa

Slavko Linić, bivši ministar financija, a  danas nezavisni zastupnik, smatra da država treba ponovno kontrolirati i korigirati cijene goriva. Linić već u utorak očekuje pad cijena goriva za 60-70 lipa. Smatra da se naftne kompanije neodgovorno ponašaju i da resorni ministar mora odrediti niske cijene jer oni rade što hoće. 

- Niske cijene za državni proračun znače oko milijardu kuna manje od PDV-a. Država bi onda mogla razmišljati o podizanju trošarine koja je na donjoj granici. Ipak, nadam se da do toga neće doći. Linić u idućih nekoliko tjedana očekuje pad cijena goriva još za dodatnih 50 lipa.

Idi na 24sata

Komentari 84

  • Kalendar_1 16.12.2014.

    mozda je problem u preosjetljivim motorima a ne u gorivu

  • knightrieder 16.12.2014.

    U principu ono što sam ja godinama osobno primječivao da je velika razlika u tome kako auto vuče ovisno o tome gdje ga punim,a tko ima uši neka čuje.Čudim se jednostavno zašto nema više ovakvih inspekcijskih pregleda na prepad.Ista takva stvar je i sa plinom.Nedavno je bila takva jedna afera koja je digla malo prašinu,no provjeru plina treba isto napraviti neočekivano.Ovaj plin današnji nema nikakvu kalorijsku vrijednost,a o plinu u bocama da ne govorim.Em se prije potroši ,em slabije zagrijava, pa opet opet velim tko ima uši neka čuje.Tih kontrola bi trebalo biti svakodnevno na prepad,ali očigledno da nekome odgovara da ih uopće nema.

  • Sveti Petar_1 16.12.2014.

    sipate vodu u goriva i tako podkradate narod vec desetljecima ,kako je moguce da jedan obicni radnik na benziskoj postaji posjeduje nekoliko kuca, kamijona i automobila ???a oni inspektori koji ga trebaju kontrolirati posijeduju barem duplo od njega??

Komentiraj...
Vidi sve komentare