Željko Marušić, prometni stručnjak, analizirao je snimku vožnje autocestom A1 kroz tunel Sveti Rok koji je izazvao žustre rasprave na društvenim mrežama.
Na snimci možemo vidjeti sivi automobil i bijeli terenac. Sivi automobil vozio se ispred terenca u lijevoj traci, a onda mu se počeo približavati BMW. Sivi automobil nije prešao u desnu traku, čak ni kada je terenac upalio lijevi žmigavac. Tek pri izlasku iz tunela bijeli terenac otišao je u desnu traku, zaobišao sivi automobil i vratio se u lijevu traku.
POGLEDAJTE VIDEO:
Marušić je pojasnio kako je vozač sivog Renault Espacea vozio pretjecajnom trakom, no vozač bijelog BMW-a X6 vozio je uz opasno premali razmak, svjetlosnim signalom požurivao je vozača ispred sebe i na kraju pretjecao desnom trakom.
Istaknuo je kako su oba vozača počinila prekršaj, no vozač BMW-a ih je počinio znantno više, piše autoportal.hr.
Vozač sivog Renault Espacea napravio je prometni prekršaj po čl. 142. st. 1 – vožnja pretjecajnom trakom autoceste (Autocestom se vozila moraju kretati krajnjom desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni).
Vozač bijelog BMW-a napravio je niz prekršaja poput pretjecanja s desne strane automobila, ugrožavanja sigurnosti premalim razmakom, pretjecanja voznom trakom autoceste, požurivanja vozila ispred sebe davanjem zvučnih i svjetlosnih signala te premalog razmaka od vozila ispred.
Kombinacija prekršaja koje je napravio vozač bijelog BMW X6 ukazuje i na elemente obijesne vožnje, koje nisu definirane Kaznenim zakonom, čl. 226.
Marušić stoga predlaže da se u svrhu povećanja izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje, sve opasne lokacije na cestama te autoceste treba premrežiti radarskim kamerama, koje bilježe/kontroliraju: brzinu, razmak, vezanost vozača i putnika, korištenje mobilnog uređaja, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno svjetlo, oduzimanje prednosti, poštivanje ugroženih sudionika u prometu, pješaka, biciklista, mopedista.
Također smatra kako definiciju “Obijesne vožnje”, Kazneni zakon čl. 226., treba proširiti odredbom za vožnju autocestom uz razmak 75 posto i više manji od minimalnog temeljem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, čl. 142. st. 4 (razmak u iznosu prijeđenog puta u dvije sekunde pri konkretnoj brzini).