Nije Dalmacijavino, nije voda, sad je Traubisoda! Tako bi uskoro mogao glasiti malo izmijenjeni slogan iz reklame jer je Salamon Berkowitz, proizvođač poznatog osvježavajućeg pića Traubisode i vlasnik američke kompanije Traubi International Corp., u srijedu u Zagrebu objavio da je s hrvatskom Vladom dogovorio preuzimanje posrnule splitske tvrtke Dalmacijavina.
Radnici dioničari
– Dogovorili smo se s Vladom, a sporazum će biti uskoro potpisan, nakon čega ćemo objaviti sve detalje – kazao je Berkowitz na konferenciji za novinare.
Berkowitz je najavio da će u dokapitalizaciju Dalmacijavina uložiti do 10 milijuna eura.
Neslužbeno smo doznali da je Berkowitz pristao platiti 100 milijuna kuna Agenciji za upravljanje državnom imovinom za pozajmicu koju je dala Dalmacijavinu, a zauzvrat je država otpisala gotovo milijardu kuna koje im duguje splitski gubitaš.
– Ne kupujemo Dalmacijavino za kunu, nego pristajemo zbrinuti 500 ljudi i pokriti stotinjak milijuna kuna dugova – kazao je Berkowitz.
Bez otpuštanja u prvih godinu dana
Američki poslovnjak ne može se, kaže, načuditi da radnici Dalmacijavina od države primaju plaće iako ne rade jer takav primjer nije vidio ni u jednoj drugoj zemlji. Berkowitz je najavio da će u prvih godinu dana zadržati svih petstotinjak radnika, a poslije će se broj zaposlenih kretati u skladu s poslovanjem.
– U prvih godinu dana neće biti otpuštanja, a kako bismo uskladili produktivnost po zaposlenom i postali konkurentni, u idućih pet godina smanjit ćemo broj zaposlenih na 250, uz isplatu svih radnika koji će htjeti otići – kazao nam je izvor blizak Berkowitzu.
Salamon Berkowitz pohvalio je prijedlog sindikata da radnici kupe dio udjela tvrtke preko radničkog dioničarstva ESOP-a jer, kako je kazao, to pokazuje da radnici vjeruju u budućnost svoje tvrtke. No radnicima Dalmacijavina udio u tvrtki neće omogućiti kontrolu nad poslovanjem.
Proboj u EU i SAD
Berkowitz kaže da Dalmacijavino svakoga mjeseca gubi milijun eura i da je nužno što prije pokrenuti proizvodnju. "Lokomotiva razvoja" Dalmacijavina, prema Berkowitzu, bit će upravo Traubisoda, a to će, smatra, otvoriti vrata za uspješan plasman drugih proizvoda, od vina i sokova do košer proizvoda. Košer, proizvodnja u skladu sa židovskim običajima, postala je trend u zapadnoj Europi i Americi, a Berkowitz se nada da će svoje proizvode iz Hrvatske plasirati upravo na ta tržišta.
1 milijardu kuna duga, navodno, država je otpisala Dalmacijavinu kako bi pronašla investitora u splitskog gubitaša koji mjesečno gubi