Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna na konferenciji za novinare predstavit je nove projekte pametnog upravljanja prometom u Zagrebu.
- Veliki je broj vozila u prometu i ne postoji čarobni štapić kojim se mogu riješiti svi prometni problemi - rekao je u uvodu pročelnik te se osvrnuo na raskrižje Florijana Andrašeca i Vukovarske, prenosi Večernji list.
Pročelnik je rekao kako će se u jutarnjim smjenama u Ulici Ribnjak te o Vukovarskoj ulici na dijelu od Ozaljske do Ulice Florijana Andrašeca uvesti još jedna traka.
Na Vukovarskoj će ulici tako u smjeru istoka, osim postojećih traka, biti pridodana još jedna kojom se sada vozi u smjeru zapada. Za to vrijeme u smjeru zapada će se prometovati samo jednom trakom. U popodnevnim satim na nekoliko sati će biti obrnuto.
- Otok smo pomaknuli prema sjeveru i dobili smo treću traku, auti se mogu pozicionirati u tri trake i onda auti mogu krenuti prije. To raskrižje i raskrižje na Cerničkoj, tamo su bili stari semafori koji se nisu mogli sinkronizirati. Sad smo ih sinkronizirali - navodi Pavuna.
Kazao je kako su postavili dodatnu traku i nove semafore koje su povezali na Centar.
- Optimizirali smo projekt na način da kad se kod Andrašecova pali crveno, automobili se pozicioniraju na sve tri trake. Prilagodili smo semafore i napravili harmoniku da promet konstantno putuje. Napravili smo 17 posto povećanja protočnosti prometa, nadamo se povećanju od 20 posto, što je enormno povećanje i utječe na Ozaljsku, Krapinsku i Selsku - otkrio je.
Idući izazov je, kako kaže, riješiti jutarnje gužve na Ozaljskoj, ali za to su potrebni ogromni zahvati koji zahtijevaju rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.
- Srednja traka će postati izmjenjiva, ujutro će srednja traka biti prema istoku, a u popodnevnim satima dvije trake će ići prema zapadu. Pripremili smo dokumentaciju - rekao je.
Semaforizacija raskrižja
Osvrnuo se i na semaforiziranje raskrižja. Danas je pokriveno 88 raskrižja, a namjerava se doći do 100 do kraja godine.
- Centar za upravljanje prometom fino podešava. Kad je Horvaćanska bila zatvorena, neki su komentatori govorili da se semafori nisu prilagodili, ali nisu. Tu smo pratili situaciju u prometu i pojačali smo lijevo skretanje u popodnevnim satima koji dolaze sa zapada - rekao je Pavuna.
Centar za upravljanje prometom postoji, ali samo u softverskom smislu. Projekt je gotov, a ide se u nabavu za izvođenje.
- Četiri operatora će moći raditi u smjenama, upravo provodimo natječaj za dva operatora, a kasnije se nadamo i zapošljavanju za popodnevnu smjenu, a kad spojimo još raskrižja voljeli bismo da imamo i rad u sve tri smjene. Operatori će imati pred sobom konzole, sve će gledati na velikom zidu - rekao je.
Jutarnji list je doznao kako će Horvaćanska cesta uskoro postati pametna prometnica sa semaforima koji će ubrzavati protok prometa i davati prioritet tramvajima.
Uz to, iz Grada su objavili velike investicije u prometnu infrastrukturu i javni prijevoz. Nakon 20 godina širi se tramvajska mreža na Sarajevsku i Heinzelovu, obnavlja se postojeća tramvajska mreža, a u tijeku su i radovi na rekonstrukciji terminala Mihaljevac.
Najavili su nabavu električnih autobusa.
- Uz prethodna testiranja električnih autobusa, ova kupnja električnih autobusa predstavlja važan korak u upoznavanju tehnologija i procesa potrebnih za cjelovitu dekarbonizaciju javnog prijevoz - rekao je Tomislav Tomašević.