Sutra je sjednica. Pričekajte. Bit će glasovanje nakon rasprave, kazao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i tako najavio sutrašnju sjednicu Gradske skupštine.
Naime, u četvrtak će se raspravljati o prijedlogu rebalansa proračuna za koji je SDP već najavio kako ga neće podržati, ali bi ga navodno trebao podržati HDZ. Time bi "Neovisni za Hrvatsku" na čelu sa Brunom Esih i Zlatkom Hasanbegovićem opet mogli biti prevaga.
Na pitanje novinara hoće li biti problema sa njihovom suradnjom zbog vraćanja biste Ivi Loli Ribaru, Bandić je još jednom ponovio kako je Drugi svjetski rat završio.
- Oko povijesnih esencija ne bih. Drugi svjetski rat je završio, a svaki puta kada prođem pokraj biste Loli Ribaru, vidim cvijeće. Prolazio sam jučer tamo dvaput i nisam vidio da je zašaran. Vidio sam ruže i karanfile - rekao je Bandić.
'Nema povećanja plaća, ali bit će povećanja mase plaća'
Glavna zamjerka SDP u prijedlogu rebalansa proračuna je stavka prema kojoj bi se trebale povećati plaće u Gradskoj upravi, umjesto da se nešto novca uloži u škole i izgradnju žičare. Međutim, Bandić kaže kako nikakvih povećanja plaća neće biti.
- Tvrdite da je izdvojeno 10 milijuna kuna za povećanje plaća. Točan odgovor ćete dobiti od naše šefice za financije, ali ja vam odgovorno tvrdim da nikakvih povećanja plaća u Gradskoj upravi neće biti. Mi uskoro otvaramo radove na školi u Hrvatskom Leskovcu. Za godinu dana će tamo trebati zaposliti 40 ljudi. Tvrdim vam, nema povećanja plaća, ali ima povećanja masa u određenim segmentima - dodao je gradonačelnik i najavio kako će od Nove godine doći do spajanja odnosno razdvajanja nekih gradskih ureda.
- Razdvajamo obrazovanje, kulturu, mlade i sport, a spajamo energetiku i gospodarstvo. To je tok života. Ne mogu ja kao višegodišnji gradonačelnik držati se starih ureda, nekad i uredi trebaju ići tokom života i prilagođavati se. Razdvajanja tj. spajanja bi trebala biti od Nove godine - kazao je.
Produžuje se rok izgradnje žičare: 'Meni je to potpuno nevažno'
Bandić se osvrnuo i na izgradnju žičare. Kazao je kako nema smanjivanja novca za izgradnju već da grad ide dinamikom i tempom radova. Nedavno je završena tramvajska pruga Mihaljevac-Dolje, a srušena je i postojeća stara žičara.
- Tempo i dinamika rada odnosi se i na financiranje. Prije tjedan dana smo uz pomoć vlade i ministra Predraga Štromara nakon 10 godina dobili dozvole za izgradnju pruge do vidikovca i za izgradnju garaže za strojeve - kaže Bandić koji kaže kako očekuje da će se zbog tih izgradnji rok izgradnje žičare produžiti za oko pola godine.
- Rok je 1. siječnja 2019. Međutim, otvorila se ta žičara 1.1. ili 1. rujna 2019., meni je potpuno nevažno. Bitno je da će to biti najmodernija žičara u ovom dijelu Europe.
ZET-ova satna karta se uvodi 1. siječnja?
Jedna od gorućih tema proteklog tjedna je bilo i najavljeno uvođenje nove prijevozne karte ZET-a. Očekuje se uvođenje karte koja će vrijediti sat vremena, a nakon te najave postalo je neizvjesno hoće li se i dalje koristiti polusatna karta od četiri kune. Bandić je potvrdio kako se polusatna karta neće ukidati.
- Neće biti ukidanja karte od četiri kune. Mi samo želimo optimizirati interval između polusatne karte od četiri kune i 90-minutne karte od 10 kuna. Čovjek kada se vozi sa Črnomerca na Dubec tramvajem ne može stići za pol sata pa da tramvaj i ne staje na svakoj stanici. Zašto bi neki gospodin morao kupiti dvije karte od četiri kune kada može imati jednu od sat vremena. Ona se od 1. siječnja uvodi najvjerojatnije, a još ćemo vidjeti hoće li koštati šest, sedam ili osam kuna - kazao je Bandić koji kaže kako su u Zagrebačkom Holdingu znali da će uvođenje karte od četiri kune smanjiti prihode.
'Neki plaćaju parking, a neki ne, a sustav treba biti pravedan'
- Mi smo to znali. Međutim, gledate to sve krivo. Nije sve u novcu. Glavna intencija karte od četiri kune bila je da se smanji korištenje automobila u gradu te da se poveća korištenje javnog prijevoza. Treba stimulirati javni prijevoz. To je cilj karte od četiri kune - dodao je Bandić te objasnio i kako se mora uvesti reda i u parkirnim zonama.
- Neki kupuju garaže, neki plaćaju parkiranje, a neki ga ne plaćaju. Mi svi živimo skupa u ovom gradu i treba napraviti pravedan sustav naplate parkinga - završio je Bandić.