To je to što me zanima!

Tuga i užas u Malome Lošinju: Tijela još ispod rampe trajekta koja je teška najmanje 10 tona

To je bilo nešto strašno. Udarac rampe o tlo je bio toliko jak i glasan da smo mislili da je brod udario rivu. Onda je jedan čovjek skočio u more ne bi li spasio ozlijeđenog, priča nam mještanin Lošinja
Vidi originalni članak

Prizor s mjesta nesreće u Malom Lošinju je strašan, na rivi pored trajekta Lastovo i sad leže tijela trojice tragično preminulih članova posade. Tijela dvojice poginulih još se nalaze ispod rampe teške najmanje deset tona. Čeka se dolazak dizalica koja će dići rampu kako bi se tijela mogla izvući. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- To je bilo nešto strašno. Udarac rampe o tlo je bio toliko jak i glasan da smo mislili da je brod udario rivu. Onda je jedan čovjek skočio u more ne bi li spasio ozlijeđenog, ubrzo su došli vatrogasci koji su ga izvukli na kopno. Onda smo vidjeli drugog čovjeka kako izbezumljeno trči i urliče po rivi zapomažući. Kasnije je dugo sjedio nijem na klupici držeći se za glavu. Svi su bili u apsolutnom šoku. Zaista strašno. Cijeli Lošinj je u šoku, čak mi je i jedan vatrogasac rekao da ovakvu tragediju ne pamti - kaže mještanin Lošinja za 24sata.

Dodaje kako se priča da su mornari netom prije ukrcaja automobila pregledavali nešto na rampi kada se ona najednom srušila i pala na nesretne pomorce. Na mjestu nesreće i dalje traje očevid koji će se zasigurno nastaviti do kasno u noć.

Podsjetimo, u strašnoj nesreći danas malo iza 15 sati rampa trajekta Lastovo pala je na četvoricu mornara. Trojicu je usmrtila i jednog ozlijedila, on je hospitaliziran i njegovo je stanje, kako doznajemo, stabilno. 

Krajem 2020. godine trajekt Lastovo u svega par dana izgubio je kapetana i člana posade. U samo tjedan dana preminuo je kapetan Josip Radić, u 51. godini života, a nekoliko dana ranije je tragičnom smrću život izgubio i član posade Milan Vidović.  Jadrolinijino Lastovo, koje najbolje znaju putnici s linije Split-Vela Luka-Lastovo, je zapravo Japanac. Izgrađen je davne 1969. godine u japanskoj tvrtki Kurushima Dock.Co. Ltd. pod imenom Ishzuchi, u flotu Jadrolinije kao devetogodišnjak ulazi 1978. godine - najprije kao Partizanka, no već iste godine mijenja ime u Lastovo I, da bi 1998. godine dobio svoj današnji naziv.

Na njemu se rađao i novi život - gospođa Meri M. iz Splita, u veljači 1984. godine rodila je u brodskom salonu. Ljudi su se uzvrtjeli oko nje, legendarni radijski voditelj Jadran Marinković o svemu je izravno izvještavao za Radio Split. Trajekt Lastovo dugačak je 72,7, širok 13,6 metara i kapacitet mu je tek pedesetak osobnih vozila s petstotinjak putnika u ukupno tri salona. 

Idi na 24sata

Komentari 100

  • roundtrain 12.08.2024.

    Kao pomorac koji je navigao 42 godine u oceanskoj navigaciji po brodovima dužim od tri nogometna igrališta zajedno, užasnut sam ovom tragedijom. Pokoj Duši preminulim pomorcima.Brodovima starim preko pola stoljeća mjesto je ili u muzeju ili rezalištu, nikako ne na moru.Osobno sam plovio na ro ro brodovima koji su kao i trajekt Lastovo imali rampe.Rampe se otvaraju i zatvaraju hidraulikom te dodatno ručno osiguravaju.Pravilo je da se nikada ne boravi ispid dizalice, dignute ili poludignute rampe i slično.Ako se mora raditi na rampi, ista se mora osigurati da u slučaju da hidraulika  popusti rampa ne padne slobodnim padom kao što se desilo u ovoj tragediji.Postoje i posebni propisi, tzv ISM gdje kompanija i stručnjaci propisuju u pisanom obliku plus tzv CheckListe za sigurnosne mjere, siguran sam i za rampu broda, koja se, nažalost u ovoj tragediji nisu pravilno sproveli.Jer da jesu, do tragedije ne bi, sasvim sigurno, došlo.Žalosti me da su u nesreći stradali mornar te iskusni časnici Upravitelj Stroja i Prvi časnik palube koji su izravno trebali sprovest sigurnosne mjere prije bilo kakvig izvida i/ili radova.Neka Dragi Bog podari spokoj Duši preminulima.

  • Slartibartfast 12.08.2024.

    Sve odraz države. Počivali u miru božjem. Što prije ljudi shvate da smo mi samo meso gospodi to ćemo prije moći nešto napraviti oko toga. Zapitajte se da li će pizdu*** iz Jadrolinije biti žao duže od par dana. Ove godine smo se vozili na Hvar iz Splita nismo isli ovim ali isli smo istim kantama: organizacija, boarding + imali su isto problema sa dizalom. Prekrsaji prometni, pomorski jedno 100 komada. Čudi me da netko nije pogazio nekoga unutar luke, izvan luke a da ne pricam o brodovima. Da se tamo posalje jedna prava inspekcija zatvorili bi i luku i brodove i to je Hrvatska realnost.

  • exnebisestelmjesat 12.08.2024.

    I onda kaźe šef Jadrolinije ajmo zo pregrmit.U Ž A SSSSS.HDZ na dijelu

Komentiraj...
Vidi sve komentare