To je to što me zanima!

Pripazite! Novi uređaji mogu vam krivo zaračunati cestarinu

SVJETLOSNE ZAVJESE Zbog vremenskih uvjeta svjetlosni snop se može prekinuti, pa uređaj zaračunava krivu cestarinu, priznaju u HAC-u. Ako dođe do toga, možete se obraniti HAC-u
Vidi originalni članak

Gledala sam stranca u autu ispred sebe. Na ekranu se ispisalo da je išao iz Osijeka kao i ja, a račun mu je bio 185 kuna. Je li moguće da je cestarina poskupila, pomislila sam, rekla je Osječanka.

Prošli četvrtak vozila je autocestom iz Osijeka za Zagreb. Umetnula je svoju karticu za cestarinu i njoj se očitalo da za istu dionicu mora platiti 135 kuna. Umetnula je 200 kuna u uređaj koji joj je vratio 65 kuna, ali nije izdao račun.

- Račun sam trebala jer sam išla na službeni put. Zaposlenik Hrvatskih autocesta rekao mi je da su uređaji novi, da nemaju papira za ispis računa i da se još ‘uhodavaju’ - ispričala je.

Složena kategorizacija

Dobila je adresu elektronske pošte na koju može poslati prigovor. Mučilo ju i što je uređaj strancu dao krivi račun.

Iz HAC-a su rekli da uređaji svjetlosnim zavjesama mjere visinu vozila i broje osovine kako bi prepoznali kategoriju i formirali cijenu.

- Ponekad se svjetlosni snop prekine pa uređaj zaračuna krivu cestarinu. To se može dogoditi zbog vremenskih uvjeta.

Zbog specifične kategorizacije vozila u Hrvatskoj koja obuhvaća visinu, broj osovina i najveću dopuštenu masu, moguće su greške kod graničnih skupina. Zato smo uveli nadzorni centar u kojem pratimo rad uređaja na svim lokacijama i ispravljamo moguće pogreške - odgovorili su iz HAC-a.

Kažu da su uređaji od 12. do 16. lipnja izdali 39.000 računa, a bilo je samo sedam pritužbi. Četiri na naplatnoj postaji Zagreb istok i tri na postaji Bregana.

Automatska provjera 

U tom razdoblju kroz Naplatnu postaju Zagreb istok prošlo je 71.473 vozila, a 17.782 kroz naplatu na automatima, a reklamaciju je podnijelo 0.022 posto vozača.

Tko misli da mu je krivo kategorizirano vozilo, može stisnuti tipku za pomoć i javit će mu se djelatnik HAC-a. Može nazvati i besplatni telefon 0800 0422.

- Djelatnik HAC-a će zaprimiti prigovor koji se automatski ubacuje u aplikaciju i prosljeđuje službi za reklamacije. U roku od 15 dana vozač će dobiti odgovor. HAC ima automatiziran sustav provjere podataka koji može upariti vozilo sa snimke videokamere i transakciju te provjeriti je li došlo do greške. Mogućnost manipulacije je gotovo nikakva – objasnili su iz HAC-a.

Račun treba zatražiti 

Vozači mogu poslati prigovor i elektronskim putem na adresu info-naplata@hac.hr.

Iz HAC-a upućuju vozače da prije plaćanja pogledaju uređaj jer se na zaslonu ispisuje cijena cestarine, ulazna postaja, skupina vozila kojoj pripada. Ako postoji problem, mogu automatski pozvati pomoć pa će supervizor ručno odrediti ispravnu skupinu vozila.

Što se tiče računa, iz HAC-a ističu da se on ne ispisuje automatski, nego da vozači moraju obratiti pozornost na tipku za izdavanje računa. Tek ako je stisnu, račun će se ispisati.

Idi na 24sata

Komentari 110

  • suski 01.07.2019.

    Kada budu morali duplo vraćati od onoga što su previše naplatili onda se možda nešto promjeni. Pa i naše vrijeme nešto vrijedi. Znači moram prvo nači i provjeriti cijene, pa zvati ih, dok mi se netko javi....pa dok im sve objasniš...onda čekaj njih da ti se jave par dana, telefoniranje me isto nešto košta, pa dok ti oni vrate novce. Na to sve izgubiš sigurno 30 min, ako imaš sreće. I šta dobiješ, da ti vrate tvoje novce. E pa i moje vrijeme nešto vrijedi. Prestala sam se voziti autoputom, od kada su nabili cijene, plaćam za ceste dio u cijeni goriva, dio na registraciji vozila još nam cijene dignu u nebo. A izvlačenje novaca od strane određenih iz autocesta stalno puni novine.

  • x00x 01.07.2019.

    A recimo da prekidom snopa rampa sama skoči i propusti vozilo.. Ne ona za računa više.. Slučajno?

  • x00x 01.07.2019.

    Zar nije zakonski uvjetovano izdavanje računa??? A ne na zahtjev

Komentiraj...
Vidi sve komentare