Ideja o nagrađivanju kupaca za njihovu vjernost te konstantno motiviranje za ponovni povratak u trgovinu, postala je glavna okupacije svih trgovačkih lanaca u SAD-u u 19. stoljeću. Mnogu su u to doba počeli izdavati bakrene kovanice kao nagradne kupone za kupce, potom je krenulo tiskanje svojevrsne poštanske markica, a zatim su ih zamijenili printani kuponi na kutijama. Era programa vjernosti počela je još krajem 1970-ih godina kao koncept davanja nagradnih milja od avioprijevozničkih kompanija. Prvi su se toga dosjetili Amerikanci, a najuspješniji te ujedno jedan od prvih na tržištu bio je Frequent Flyer program American Airlinesa pod nazivom “AAdvantage” pokrenut 1981. godine.
Hrvatski trgovci su, naime, prepoznali važnost ovog alata, svjesni da jedino dugoročnim ulaganjem u razvoj te upoznavanjem kupaca i njihovih potreba mogu zadržati postojeće i privući nove kupce.
Tako sada sve veći broj trgovaca tradicionalne kartice, postepeno mijenja za programe moderne ere, odnosno mobilne aplikacije. Kakva je punuda na našem tržištu, doznajte u prilogu koji izlazu u utorak, 21. veljače, uz novine.