To je to što me zanima!

Prijevoznici predlažu uvođenje neograničene karte za javni prijevoz: Evo koliko bi koštala

Njemačka vlada, navodi se, od 1. lipnja ove godine testira posebni model u sklopu kojeg je odlučila stimulirati korištenje javnog prijevoza, ponudivši kartu od devet eura mjesečno za autobuse i vlakove
Vidi originalni članak

Koordinacija javnih linijskih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) u petak je predložila da se, po uzoru na Njemačku i Sloveniju koje su pozvale građane da se umjesto automobilima voze autobusima i vlakovima, uvede za javni prijevoz neograničena mjesečna karta od 70 kuna.

U priopćenju Koordinacije ističe se da je javni prijevoz jedina prava alternativa za putovanje pri drastično visokim cijenama goriva te da primjeri Njemačke i Slovenije pokazuju kako to može u stvarnosti odlično funkcionirati.

KAOS U PROMETU Naljutio ih kaos: Nijemci zbog cijene karata i velikih gužvi odbijaju koristiti javni prijevoz

Njemačka vlada, navodi se, od 1. lipnja ove godine testira posebni model u sklopu kojeg je odlučila stimulirati korištenje javnog prijevoza, ponudivši kartu od devet eura mjesečno za autobuse i vlakove. Reakcija građana, ističe se u priopćenju, bila je odlična i karte su se rasprodale. Ako se primjerice karta kupi u Hamburgu, može se bez problema koristiti u Berlinu ili bilo kojem drugom njemačkom gradu te vrijedi čak i na nekim međugradskim vlakovima Deutsche Bahna.

TRAŽE POREZNU REFORMU I VEĆE PLAĆE Udruga cestovnih prijevoznika: 'Cijenu prijevoza ne čini samo gorivo, čekamo reakciju Vlade!'

U Sloveniji su, navodi se, također prepoznali prednosti javnog prijevoza, tamo je javna usluga predviđena EU uredbama, što je omogućilo uvođenje jedinstvene cijene karata u regionalnom autobusnom prijevozu, a prijevoznici s državom imaju tzv. dizel klauzule kojima se kompenzira promjena u cijeni goriva.

RIJEŠITE ANKETU Nijemci otkrili koliko novca stave mladencima u kuvertu i zašto. A koliko vi darujete?

"Javni prijevoz jedina je alternativa za putovanje pri ovako visokim cijenama goriva i to prepoznaju europske zemlje. Nadamo se da će primjer Njemačke pokazati put Vladi i resornom ministarstvu da pomognu građanima, jer je to jedino pravo rješenje“, istaknuo je predsjednik Koordinacije javnih linijskih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Hrvoje Meštrović, dodavši da je to ujedno i pomoć domaćim prijevoznicima koji se bore za očuvanje više od 7.000 radnih mjesta.

Meštrović navodi da jasnu korist od toga ima i država, jer će se na veliku količinu prodanih karata, čemu se svjedoči u Sloveniji i Njemačkoj, novac vratiti u državnu blagajnu. Model je, kako se navodi, već prezentirao u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

ZAMJENIK PRIMORSKO-GORANSKOG ŽUPANA: 'Država još nije osigurala novac za županijski prijevoz'

 

"Imamo model prema kojem u cijeloj Hrvatskoj možemo uvesti neograničen javni prijevoz po cijeni od 70 kuna za građane. To su ogromne uštede i velika pomoć koju država odmah može omogućiti građanima. To bi za većinu građana značilo smanjenje s tisuću i više kuna koliko sada plaćaju za gorivo ili za prijevoz na samo 70 kuna mjesečno. Mi domaći autobusni prijevoznici smo spremni, siguran sam da građani to jedva čekaju, a sada je na potezu država koja od ovog modela također ima financijsku korist“, rekao je Meštrović, naglasivši da bi karta za 70 kuna vrijedila na području cijele Hrvatske.

SPLIT Jadroplov kupuje brod za prijevoz ukapljenog plina

Trenutna cijena mjesečne karte u gradovima i područjima gdje postoje javne usluge iznosi od 300 pa do 700 kuna i više, a prosječno povećanje troška za gorivo po automobilu je veće od tisuću kuna. Model će, pretpostavljaju u Koordinaciji, rezultirati mobilnošću djece i učenika, zaustavljanju iseljavanja iz ruralnih sredina i podršci demografskoj revitalizaciji te poboljšanju životnog standarda građana.

PACIJENTIMA NEMA TKO POMOĆI U VOŽNJI? Vozač Hitne: Gospođa mi je u vožnji mogla i preminuti, a ja ne bih znao jer sam sam dok vozim

U priopćenju koordinacije stoji i da bi se takvim modelom, u kojem bi sudjelovali i prijevoznici i država, značajno smanjio trošak građanima.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • andrej_poreč 10.06.2022.

    Činjenica je ta da se kod nas jako malo koristi javni prijevoz jer se svaka guzica vozi svojim autom...jer naše zalupno stanovništvo nema tu naviku.A prijevoz nemože dafunkcionora naravno ako nema putnika.

  • x00x 10.06.2022.

    za ono sto mi u spici autom treba pol sata javnim prijevozom treba preko sat vremena.... pa ti vidi

  • x00x 10.06.2022.

    mora da i nas javni prijevoz funkcionira ko u njemackoj hahaha

Komentiraj...
Vidi sve komentare