Croatia Airlines, Jat, Adria Airways, BH Airlines i Montenegro Airlines, zračni prijevoznici s područja bivše Jugoslavije, trebali bi se povezati ili ujediniti ako žele opstati na tržištu, smatra tajnik Europskog udruženja za zračni prijevoz (AEA) Ulrich Schulte-Strathaus.
Schulte-Strathaus smatra da su ove aviokompanije premale za uspješno praćenje tržišne utamice, javlja Večernji list. On se zalaže za regionalno rješenje, što znači da bi naša regija imala kompaniju koja bi djelovala globalno te bi pokrivala lokalne potrebe i preko međunarodnih zrakoplovvnih čvorišta stvarala veze s inozemstvom.
Za Večernji je izjavio da smatra da bi se mogla obnoviti neka verzija JAT-a, ali da to zahtijeva izuzeće antitrustnih zakona.
Da bi se spasio Croatia Airlines, Schulte-Strathaus smatra da za isti stol trebaju sjesti Vlada, predstavnici zračne luke, zrakoplovne industrije i turističkog sektora.
Profesor na Ekonomskom fakultetu i budući član NO Croatia Airlinesa, Darko Prebežac smatra da se aviokompanije u regiji ne mogu jače povezati jer je ovo područje još politički osjetljivo. Misli da bi se mogao uspostaviti marketinški savez, a dominantnu ulogu u predlaganju i povedbi trebao bi imati CA.