Telekom A1 Hrvatska u prvom je polugodištu ostvario 220,8 milijuna eura ukupnih prihoda ili 2,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je operativna dobit (EBITDA) porasla 4,4 posto, na 78,4 milijuna eura, pokazuje izvješće koje je objavila matična A1 Telekom Austria Grupa.
"Unatoč neizvjesnom stanju globalnog gospodarstva i prijetećoj recesiji te lokalno u Hrvatskoj porastu inflacije, A1 Hrvatska uspjela je zadržati pozitivne trendove poslovnih rezultata u prvoj polovini godine. Nastavak konsolidacije poslovanja i još pametnije investiranje uz dobre temeljne prihode od usluga, glavni su razlozi pozitivnih financijskih pokazatelja", ističu iz A1 uz polugodišnje rezultate.
Uz nastavak pozitivnih pokazatelja, nastavlja se i ono što im, kako kažu, znatno utječe na održivost poslovanja, poput krize globalnih lanaca opskrbe, poskupljenja sirovina i čipova za održavanje i izgradnju infrastrukture te rast cijena energenata, posebno električne energije koje su telekomi veliki potrošači.
Iznose i da su polugodišnji ukupni prihodi rasli najviše zbog rasta prihoda od mobilnih usluga, posjetitelja u roamingu te ICT rješenja, dok za investicije kažu da su prvom polugodištu ove godine povećali za 23,8 posto, na 40,2 milijuna eura, nastavljajući time izgradnju i modernizaciju fiksne i mobilne infrastrukture.
Broj kućanstava s fiksnim pristupom internetu u prvih šest mjeseci viši je za 5,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je prosječni prihod po priključku (ARPL) niži 2,9 posto i iznosi 31 euro. U tom segmentu imaju i porast broja korisnika govorne usluge za 0,4 posto, širokopojasnog pristupa za 9,1 posto i TV usluge za 1,9 posto, uz 4,2 posto više fiksnih linija.
U mobilnom segmentu zabilježili su, pak, porast broja korisnika uz ugovor od 7,2 posto te pad broja korisnika na bonove od 6 posto, uz porast prosječnog prihoda po korisniku (ARPU) za 1,8 posto, na 10,3 eura.
O nastavku 2022. glavni direktor za financije A1 Hrvatska Goran Angjeleski za Hinu napominje kako sa sigurnošću mogu reći da su pred njima jednaki, ako ne i veći poslovni izazovi, uzrokovani makro i mikro ekonomskim kretanjima.
"Vjerujem da možemo zadržati pozitivne trendove i nastavak investicija jer smo na vrijeme proveli digitalnu transformaciju, kao i konsolidaciju poslovanja. Ostajemo fokusirani na potrebe korisnika i brzu reakciju na njih, pa smo bili i prvi operator s 5G mrežom dostupnom svim privatnim korisnicima na bonove i uz pretplatu", kaže Angjeleski.
Poručuje i da spremno dočekuju "ljetne podatkovne udare" na mobilnu mrežu s većim dolascima turista u Hrvatsku, što su "posjetitelji u roamingu", te da sada, nakon što su premašili brojku od 600 tisuća kućanstava u fiksnom segmentu s optičkom mrežom, grade mrežu prema njih 800 tisuća.
"Tako ćemo u iduće dvije godine obuhvatiti više od 60 posto kućanstava u cijeloj Hrvatskoj. što otprilike znači da će gotovo dva od tri kućanstva imati pristup A1 gigabitnoj optičkoj mreži kao temelju digitalnog društva i gospodarstva te napretku Hrvatske prema Indeksu digitalnog gospodarstva i društva (DESI)", zaključuje Angjeleski.