Tek dva mjeseca nakon tragedije 11. rujna, još jedna zrakoplovna nesreća pogodila je New York. Airbus A300, zrakoplov kompanije American Airlinesa, poletio je u jutarnjim satima 12. studenog sa zračne luke John F. Kennedy prema Dominikanskoj Republici. No, nedugo nakog što je poletio, pao je u četvrt Belle Harbor u Queensu.
U zrakoplovu je bilo devet članova posade i 251 putnik. Svi su poginuli u padu zrakoplova, a smrtno je stradalo i petero ljudi na tlu. Ova zrakoplovna nesreća jedna od najtragičnijih u povijesti.
Obzirom da se tako strašna tragedija zbila tek dva mjeseca nakon 11. rujna, zavladala je panika zbog pomisli da se radi o još jednom terorirstičkom napadu. Evakuirano je nekoliko zgrada u New Yorku, među njima i Empire State Building, kao i sjedište UN-a. Još mjesecima nakon nesreće strahovalo se da se radi o terorističkom napadu.
Tijek istrage
Tijekom poslijepodneva 12. studenog, nadležne institucije pokrenule su istragu. Tijekom iduća tri mjeseca obavili su 349 razgovora, skupili i obnovili raspadnute dijelove zrakoplova.
Airbus je poletio ubrzo nakon Boeinga 747-400 Japan Airlinesa, na istoj uzletnoj stazi. Uletio je u mlazni trag aviona ispred njega, odnosno u područje turbulencija. Prvi časnik pokušao je, istraga će pokazati, uspostaviti kontrolu tako što je agresivno upravljao kormilom. Zbog jake sile koja se stvorila puknuo je rep aviona.
Osim pilota, službe su kao još jednog krivca za nesreću prozvale i sam Airbus, te su tvrdili da je sam dizajn kormila pridonio nesreći, kao i trening pilota, na kojem se poticalo pilote da koriste kormilo u takvim situacijama.
Još neko vrijeme nakon kraja istrage ljudi su bili skeptični oko toga što se zaista dogodilo i tko je zaista kriv. Neki su za smrt 260 ljudi krivi Airbus, drugi pilota, a treći su vjerovali da se ipak radi o još jednom napadu.
- Kako avion može samo tako pasti s neba - pitali su se.
Preživjela 11. rujna, poginula u avionu dva mjeseca kasnije
Na letu 587 bila je i Hilda Yolanda Mayol, 26-godišnja konobarica koja je dva mjeseca ranije preživjela 11. rujna. Bila je u sjevernom tornju World Trade Centra i uspjela je pobjeći. U Dominikansku Republiku išla je da pokuša maknuti s uma teške stvari koje prošla.
Svega dva mjeseca ranije, Hilda jedna od malobrojnih ljudi koji su uspjeli preživjeti napad na Blizance. Radila je u restoranu u prizemlju sjevernog tornja. Ubrzo nakon napada, kada je počelo komešanje i panika, bila je među rijetkima koja je uspjela, i to bez ozljede, pobjeći van.
U Dominikansku Republiku išla je pridružiti se majci koja je tamo otišla na odmor s njeno dvoje djece. Nažalost, tek deset minuta nakon polijetanja, avion se srušio, a preživjelih nije bilo.
Let imao 'kultni status'
U 2001. godini postojao je čak 51 let tjedno koji je spajao Zračnu luku JFK s Dominikanskom Republikom, a tijekom božićnih praznika ih je bilo i više. Većinu njih preko American Airlinesa. Više od 90 posto putnika na tim letovima bili su podrijetlom od tamo.
Guardian je opisao kako je ta linija imala gotovo kultni status u New Yorku, a posebice u četvrti Washington Hights koju su naseljavali Dominikanci.
- Svaki Dominikanac u New Yorku je barem jednom letio na toj ruti ili zna nekoga tko je letio na toj ruti - rekla je za Guradian Belkis Lora, čiji je rođak stradao u padu aviona.
Bez obzira na nesreću, letovi su se na ovoj ruti nastavili, i to istim avioprijevoznikom, sve do 2013. godine.