Ovako nešto u životu nikad nisam vidio niti sam u 26 godina, koliko radim kao strojovođa, od nekoga čuo da je nekome na ovaj način blokiran vlak. Nitko nam ne dolazi niti bilo što govori. Vjerujem da netko razmišlja o nama i vlaku. Ispričao nam je to Tomislav Lasić (51) iz Osijeka, jedan od strojovođa kojeg smo zatekli u lokomotivi u zatočenom vlaku.
Vlak Hrvatskih željeznica s deset vagona je 18. rujna prevezao oko 1000 izbjeglica u mađarski Magyarboly nedaleko od Beremnda. Mađarska policija ga je zaplijenila uz obrazloženje da je nenajavljeno ušao na teritorij te države. Vlak se još nalazi u Mađarskoj, a u lokomotivi po 12 sati dežuraju po dvojica strojovođa. Svaki dan zbog toga četvorica strojovođa dolaze iz Hrvatske. Mađari su kotače vlaka blokirali posebnim lisičinama. Na željezničkoj postaji Magyarboly, osim zatočenog vlaka, nekoliko je radnika koji čiste okoliš, jedan šinobus, ali nema ni jednog teretnog vlaka, očito su ih Mađari preusmjerili na druge pruge.
Ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić rekao je novinarima da pregovori oko oslobađanja vlaka još traju. Kad će biti okončani, to nitko ne zna, a najmanje strojovođe koje su osuđene da duge sate provode u skučenom prostoru lokomotive jer se ne smiju udaljavati od vlaka. U HŽ- tvrde da ne znaju kad će vlak moći staviti u promet jer pregovore vodi MUP. Vlak ima deset vagona koji manjkaju HŽ-u za prijevoz.
Istodobno, izbjeglice i dalje svakog sata stižu u prihvatni centar u Opatovcu. Od početka izbjegličke krize u Hrvatsku je ušlo više od 100.000 izbjeglica. Stanje u Opatovcu je redovito. Nakon što ih se evidentira, odmah ih se prevozi dalje do granice s Mađarskom. I dalje ima mnogo djece.
Prema neslužbenim informacijama koje prenosi dubrovniknet. hr, dvadesetak kombija s više od 160 interventnih policajaca stiglo je u bazu u Plat kako bi čuvali južnu granicu u slučaju da izbjeglice preko nje krenu u Hrvatsku. Do zaključenja ovoga broja u MUP-u nam to nisu potvrdili.