Ispitivanje javnog mnijenja u Hrvatskoj pokazalo je da bi 89 posto hrvatskih građana kod odlučivanja i poznavanja brojeva hitnih službi najprije nazvalo broj 112, što govori o povjerenju građana u taj broj i sustav civilne zaštite, rečeno je na proslavi Dana europskog broja 112 u Hrvatskoj.
Taj podatak veći je od europskog prosjeka, koji iznosi 74 posto, a što potvrđuje veliku ulogu i značaj broja 112 u Hrvatskoj, rekao je u četvrtak pročelnik osječkog Područnog ureda Civilne zaštite Zvonko Grgec, nakon podizanja zastave s logom 112 na središnjem osječkom Trgu Ante Starčevića, čime je počelo obilježavanje Dana europskog broja 112 u Hrvatskoj.
Grgec je izvijestio da je prošle godine osječki Centar 112 zabilježio oko 75 tisuća poziva građana, a Centar je prema žurnim službama uputio još 45 tisuća poziva, što je ukupno oko četiri tisuće sati razgovora. Pritom je bilo oko 35 tisuća događaja, najviše medicinskih, sigurnosnih i vatrogasnih te složenih događaja gdje su intervenirale dvije ili više žurnih službi, pojasnio je.
Podsjetio je da je lani u Osječko- baranjskoj županiji bilo dosta izvanrednih događaja: poplava, vremenskih nepogoda, veliki požar u tvrtki "Drava International" i pojava afričke svinjske kuge, ali da su žurne službe odgovorile kvalitetno i koordinirano.
Osječko- baranjski župan Mato Lukić ocijenio je da provedeno istraživanje pokazuje da hrvatski građani imaju veliko povjerenje u broj 112 i sustav Civilne zaštite.
To je važno jer djelatnici Centara 112, po dojavama građana, po potrebi pozivaju ostale žurne službe u sustavu Civilne zaštite, što se pokazalo potrebnim u nepogodama posljednjih godina na području županije, dodao je Lukić.
Osječki dogradonačelnik Dragan Vulin istaknuo je da je koordinirano djelovanje svih dijelova sustava Civilne zaštite iznimno važno, jer je u posljednjih godinu dana na području Grada Osijeka bilo nekoliko nepogoda, od kojih je najupečatljivija bio veliki požar plastike u tvrtki "Drava International".
Taj događaj je pokazao da cijeli sustav Civilne zaštite Županije i Grada Osijeka funkcionira, jer, osim žurnih službi, obuhvaća i neke gradske i županijske, ali i privatne tvrtke, koje su koordinirano djelovale u gašenju i saniranju požarišta, kazao je Vulin.